کد خبر: 196827
تاریخ انتشار :

علم الهدی: برخی مبارزان انقلاب دایره‌چرخان استکبار شده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، آیت‎‌الله سید احمد علم‌الهدی در همایش گرامیداشت سی و ششمین سالگرد واقعه 23 آذر 57 که در سالن هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، با اعتقاد بر این‌که رسالت الهی اعم از این‌که به یک پیروزی ظاهری منجر شده یا این‌که یک جریان خاص فکری و فرهنگی پیروز شود، منحصر به زمان و مکان خاصی نیست، اظهار کرد: وظیفه مردم فراگیر کردن این رسالت الهی از طریق ابزار صبر و مقاومت و سپاس و شکر در تمام کشورهای آلوده به کفر و فسق و نجات تمام ملت‌هاست و این رسالت باید ادامه یابد.

وی یادآوری ایام‌الله را یکی از وظایف دانست و خاطرنشان کرد: 23 آذر ماه 57 یکی از مظاهر ایام‌الله است و یادآوری آن باعث سپاس از خدا و دمیده شدن روح مقاومت در مردم می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تداوم 13 روز تحصن پزشکان را در بیمارستان امام رضا(ع) حاصل ایمان، خداگرایی خاص و اطمینان به لطف و عنایت پروردگار دانست و تصریح کرد: در این جا دو پرده نمایش داده می‌شود که یک پرده جنایتگری دشمن است و دیگری ایثار، فداکاری، حق‌خواهی و حق‌طلبی مردمی است که در برابر این جنایت قرار داشتند.

علم‌الهدی با اشاره به محوریت مقام معظم رهبری در حماسه 23 آذر ماه 57 عنوان کرد: ظاهر قضیه این بود که بخشی از نخبگان جامعه حرکت خود را در برابر طاغوت از طریق تحصن و اعتصاب اعلام کردند، اما رهبر معظم انقلاب در آن زمان مساله را از حوزه یک قشر و صنف خاص به یک حوزه عمومی ملت و مردم توسعه دادند و این توسعه را مدیریت کردند.

وی ادامه داد: واقعه 23 آذر به یک حرکت فراگیر در تمام شهر و کشور تبدیل و حتی در رسانه‌های خارجی نیز منعکس شد و مساله‌ای که در توسعه این حرکت صنفی اهمیت داشت، به صورت قاطع مدیریت مقام معظم رهبری بود.

امام جمعه مشهد با بیان این‌که در جریان انقلاب اسلامی یک نقطه عبرت وجود دارد که توجه به آن قابل تامل است، گفت: افراد بسیاری در 23 آذر در صف مقابله و نبرد با دشمن حضور داشتند و پس از آن نیز این حضور قوی‌تر، برجسته‌تر و بارزتر بود، اما امروز متاسفانه می‌بینیم همان چهره‌ها و برخی از این آدم‌ها آن طرف میز قرار گرفته‌اند و در یک جریان سیاسی با همان استکبار جهانی و آمریکا هماهنگ شده‌اند.

علم‌الهدی ادامه داد: این افراد در فضای آزاد این نظام استنشاق می‌کنند، اما دایره‌چرخان همان جریان استکباری هستند.

وی با اعتقاد بر این‌که انحراف 180 درجه‌ای را در جریان انقلاب داریم، اظهار کرد: در صف مبارزه با دشمن چهره‌های بارز و برجسته‌ای و جود داشتند اما امروز همان چهره‌ها مقابل رهبری و ولایت ایستاده‌اند و این مساله برای ما یک عبرت است و باید توجه داشته باشیم این عبرت‌ها در نظام ما روز افزون نباشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری واقعه 23 آذر را تابلویی دانست که محور پیشرفت و توسعه این جریان است و افزود: مدیریت این جریان در دست مقام معظم رهبری بود و امروز برخی چهره‌ها که پشت سر ایشان بودند، در مقابل ایشان هستند.

علم‌الهدی با تاکید بر این‌که انقلاب را وابسته به دین می‌دانیم، عنوان کرد: هر موضع‌گیری در برابر انقلاب را از هر فرد با هر موقعیتی موضع‌گیری در برابر اسلام می‌دانیم.

در این همایش از خانواده شهید «محمد منفرد» که از شهیدان این حادثه بود و همچنین از برخی پزشکان و شاهدان عینی این واقعه تجلیل شد.

بخش اطفال بیمارستان امام رضا(ع) در روز 23 آذر ماه 1357 شاهد ورود «چماق به دستان» رژیم شاهنشاهی بود که این حادثه به شهادت طفلی 9 ماهه و پس از آن شهادت شهید منفرد منجر شد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها