کد خبر: 197769
تاریخ انتشار :

علی لاریجانی: کتاب‌های فلسفی متناسب با قشر دانشجو تدوین شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، علی لاریجانی روز جمعه در جمع اعضای هیات مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی قم گفت: حرکت این مجمع در گسترش و توسعه علوم عقلی موثر و لازم است.

او ادامه داد: اگر از علوم عقلی مراقبت نشود، این علوم نزول می‌کند و بنابراین باید توجه به علوم عقلانی همیشه وجود داشته باشد و این چراغ همواره فروزان بماند.

لاریجانی افزود: هرگاه حکومت‌ها در دوره‌های تاریخ به علوم عقلی توجه داشتند، این علوم رشد کردند اما در زمان‌هایی که حکومت‌ها با علوم عقلی مخالفت کردند، چراغ آن کم سو شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: توجه رهبر معظم انقلاب به فعالیت‌های مجمع عالی حکمت اسلامی نشانگر اهمیت علوم عقلی است.

وی هم‌چنین گفت: مجمع عالی حکمت اسلامی باید به موضوع ارتباط با مجلات خارجی توجه کند و با تولید فکر و عرضه به موقع آن زمینه شناسایی علوم عقلی اسلامی را به دنیا فراهم کند.

رییس قوه مقننه گفت: اندیشمندان خارجی در حوزه فلسفه با مسایل حکمت اسلامی کم‌تر آشنا هستند و از این رو در مجلات فلسفی خارجی به ندرت تفکر اسلامی مطرح شده است.

لاریجانی افزود: مقالاتی که در مجمع عالی حکمت اسلامی تدوین می‌شود، باید در چارچوب استانداردهای بین‌المللی تنظیم شود تا بتوان از این طریق فلاسفه اسلامی و ایرانی را به دنیا شناساند.

او اظهار کرد: باید پذیرفت که در کلاس‌های دانشگاهی فلسفه، کتاب‌های این رشته متناسب با دانشگاه‌ها تدوین نشده که این مشکل در زمینه تاریخ فلسفه اسلامی نیز وجود دارد که باید حل شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تدوین کتاب‌های مناسب فلسفی گفت: باید در شاخه‌های متعدد فلسفه کار شود و اهل فن کتاب‌هایی را که خالی از اشتباه باشد، تدوین کند.

لاریجانی گفت: وجود کتابخانه تخصصی برای انجام کارهای فلسفی یک نیاز است که باید به این مساله نیز توجه شود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها