کد خبر: 197969
تاریخ انتشار :

تقوی: اختلاف افکنی در جامعه اسلامی ضربه به اقتدار ملت و کمک به دشمن است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حجت الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در هفتمین شب مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: ایام آخر ماه صفر، ایام ویژه‌ای در تاریخ تشیع است و حزب مؤتلفه اسلامی سال‌هاست این جلسات را در این ایام سال برگزار می‌کند و با تشکیل روضه و عزاداری به شهدای کربلا، حضرت رسول(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) ادای احترام می‌کند و وظیفه خود را نسبت به پاسداشت مراسم مذهبی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه احزاب اسلامی و آنانی که دل در گرو اسلام و اندیشه اسلامی دارند، باید سیره و سنت‌شان اسلامی باشد، تصریح کرد: حزب مؤتلفه اسلامی یک حزب عاشورایی است؛ چرا که از همان اول و قبل از پیروزی انقلاب مسیر خود را دقیقاً مشخص کرد و مجاهدت در راه خدا و اسلام راه این حزب بوده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تأکید کرد: حزب مؤتلفه اسلامی هم پشتوانه جهادی دارد و هم سرمایه ارزشمند شهادت و این سرمایه عظیمی است که با مجاهدت و اخلاص و ایمان به دست آمده است.

حجت‌الاسلام تقوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انقلاب پیامبر اکرم (ص) و انقلاب‌های دیگر گفت: انقلاب پیامبر اکرم(ص) انقلابی عمیق، الهی و جهانی بود . انقلاب پیامبر(ص) مربوط به همه انسانیت بود و امکانات و توانمندی مناسب داشت. دشمن به شدت از این انقلاب احساس خطر می‌کرد و با همه امکانات برای در هم شکستن این موج برخواسته به میدان آمد.

وی با اشاره به خطراتی که انقلاب‌ها را تهدید می‌کند، اظهار داشت: خطر تحریف انقلاب اولین خطری است که انقلاب را تهدید می‌کند و در این زمینه دشمن سعی می‌کند با نفوذ، ماهیت انقلاب را عوض کند و رهبران انقلاب‌ها همواره نسبت به این موضوع حساس بودند.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: در زمان حاضر، امام خمینی(ره) در وصیت نامه‌اش می‌نویسد بعد از من هر سخنی را از قول من قبول نکنید؛ تنها سخنانی که در خط من بوده و یا فیلم از آن وجود دارد را بپذیرید. کسانی هستند که سخنان امام(ره) را تحریف کنند و راه امام(ره) را به گونه‌ای دیگر معرفی کنند.

حجت‌الاسلام تقوی افزود: اگر فرصت به نفوذی‌ها داده شود، راه انقلاب‌ها را عوض می‌کنند.

وی دومین خطر برای انقلاب‌ها را تهدید از سوی دشمنان انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: گاهی دشمن در میدان تحریف موفق به دستیابی به اهداف اش نمی‌شود و برای تغییر ماهیت انقلاب دست به تهدید می‌زند. ما پس از انقلاب تهدیدهای مختلفی از سوی دشمنان داشتیم اما در مقابل هر تهدیدی ایستاده‌ایم و بر حفظ اصول و دست آوردهای انقلاب پایبند هستیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سومین خطر را تحمیل دانست و گفت: دشمن می‌خواهد موضوع و فکر مورد نظر خود را بر انقلاب‌ها تحمیل کند، نمونه آن مذاکرات هسته‌ای است که دلیل تمدید مذاکرات این است؛ طرف غربی می‌خواهد نظرات اش را به ما تحمیل کند و ما نباید زیر بار تحمیل برویم.

حجت‌الاسلام تقوی در ادامه با اشاره به وظایف رهبران انقلاب‌ها اظهار داشت: اولین مسئولیت رهبری هر انقلابی این است که نگذارد خطرات، انقلاب را با مشکل مواجه کند.

وی تصریح کرد: رهبری مسئولیت سنگینی دارد که باید در مقابل تهدیدها محکم بایستد و مردم را هوشیار کند تا جایی برای دشمن باقی نماند. هر انقلابی میراثی دارد و میراث انقلاب برای ملت انقلابی است و خصوصی نیست بلکه متعلق به همه مردم است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: هر انقلابی سرمایه‌های خود را باید در مسیر زایش و تولید قرار دهد و در غیر این صورت با مشکل مواجه می‌شود. سرمایه‌های انقلاب ما استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، ولایت فقیه، بسیج، سپاه، ارتش و شهدا هستند که مردم باید با نشاط از این سرمایه‌ها مراقبت کنند.

حجت‌الاسلام تقوی افزود: اگر بخواهیم دنیا بر روی ما حساب باز کند، باید تأثیرگذار باشیم و این کار نیاز به مقدمات و ابزاری دارد. ابزار تأثیرگذاری در دنیا این است که وحدت داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه وحدت، اقتدار ایجاد می‌کند، اظهار داشت: ما در درون باید وحدت خود را حفظ کنیم و هر کسی ایجاد تفرقه و اختلاف افکنی کند، به اقتدار ملت ضربه زده است و به دشمن کمک می‌کند.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها