کد خبر: 203900
تاریخ انتشار :

درخواست علی مطهری، برای دریافت فیلم نطق جنجالی/ مقاومت مسئولان مجلس برای دادن فیلم کامل نطق

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز حاشیه های نطق علی مطهری همچنان ادامه دارند؛ حالا او از مسئولان مجلس درخواست کرده تا فیلم مربوط به نطق روز یکشنبه اش را در اختیار او بگذارد. درخواستی که گویا هنوز از سوی مسئولان مجلس اجابت نشده است.
در حالی روز یکشنبه با حمله برخی از نمایندگان به نطق علی مطهری، صحن علنی مجلس ملتهب شد که در آن لحظات اتفاقات رخ داده توسط دوربین هیچ عکاسی ثبت نشدند. روز یکشنبه به طور اتفاقی از معدود جلسات مجلس بود که عکاسان در آن حضور نداشتند. نهایتا خبرگزاری خانه ملت، وابسته به مجلس شورای اسلامی هم در گزارش تصویری خود از جلسه آن روز هیچ عکسی از لحظات حمله به نطق مطهری و التهاب در مجلس منتشر نکرد. این اتفاق حتی باعث شد تا روزنامه «مردم امروز» در صفحه اول خود در شماره روز دوشنبه آن وقایع را بر اساس روایت ها، نقاشی و تصویرسازی کند.
در این شرایط اما آنطور که نمایندگان نزدیک به علی مطهری خبر دادند، او از مسئولان مجلس خواسته تا فیلم مربوط به آن نطق پر حاشیه را در اختیار او بگذارد. بر همین اساس گفته شده مسئولان با دادن این فیلم تا لحظه قطع نطق توسط نمایندگان، به علی مطهری موافقت کرده است. اما مطهری اصرار دارد که این فیلم را از لحظه آغاز نطق تا زمانی که توسط نمایندگان زمین می خورد و بعد از آن از صحن خارج می شود، در اختیارش بگذارند. این درخواست هنوز از سوی مسئولان مجلس مورد موافقت قرار نگرفته است.
طبق قانون و آئین نامه داخلی مجلس، نمایندگان می توانند فیلم مربوط به زمان نطق ها و صحبت های خود در مجلس را از مسئولان مجلس بگیرند.
این در شرایطی است که نمایندگان مخالف مطهری مدعی شده اند که در ان روز حمله ای در کار نبوده و آنها تنها به صورت کلامی به مطهری اعتراض کرده اند. حال آنکه علی مطهری بعد از پایان نطقش زمین خورده و حتی زخمی شده است.
در اقدامی دیگر، علی مطهری در تذکری در جلسه علنی روز سه شنبه با انتقاد از اینکه دو دقیقه از نطق روز یکشنبه وی از رادیو پخش نشد گفت: «حق من و موکلانم محفوظ است که این دو دقیقه در فرصت های آتی یا در نطق 5 دقیقه ای یا 7 دقیقه ای منظور شود یا در اولین فرصت نطق میان دستور منظور شود تا دیگر این روش تکرار نشود.» وی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل 69 قانون اساسی گفت: «براساس این قانون مذاکرات مجلس شورای اسلامی باید علنی باشد و گزارش کامل آن از طریق رادیو و روزنامه رسمی برای اطلاع عموم منتشر شود.» علی لاریجانی، رئیس مجلس یک روز قبل از آن مانع از مطرح شدن تذکر مطهری در صحن علنی شده بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها