کد خبر: 206117
تاریخ انتشار :

وزیر کشور: نباید با اتهامات و نقدها ذره ذره دولت را بتراشیم/ کشور با ساختار غلط مواجه است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، رحمانی فضلی روز پنجشنبه با حضور در یازدهمین جلسه شورای اداری استان سمنان افزود: اداره کشور در چنین شرایطی واقعا لطف خدا است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: از روز اول انقلاب با مزاحمت ها، مداخلات، محدودیت ها و تهدیداتی به طور مستمر مواجه بوده ایم که این ما را در رسیدن به اهدافمان کند کرده و یا حداقل بخش عظیمی از انرژی ما را به خود اختصاص داده است. وی تصریح کرد: ما شاهدیم دخالت بیگانگان موجب تغییراتی در سطح منطقه شده و زحماتی را نیز برای ملت ما و دیگر کشورهای منطقه (عراق، مصر، لیبی، یمن، لبنان و سوریه) ایجاد کردند.

وزیر کشور با بیان این که باید قدر قدرت کشور خود را بدانیم گفت: باید باور داشته باشیم که چه مستقیم و چه غیرمستقیم حریت، آزادگی و نیز به چالش کشیده شدن سوسیالیست ها و لیبرالیست ها در منطقه در حال اتفاق افتادن است. وی با اشاره به سه اتفاق مهم در دنیا (جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم و فروپاشی شوروی ) گفت: شاهدیم که از زمان فروپاشی شوروی تا کنون هیچ ثباتی وجود نداشته و ما باید بتوانیم در این مرحله که مرحله تغییر است همچون همیشه محور و تعیین کننده باشیم.

وزیر کشور قدرت اول کشورهای منطقه را ایران خواند و اظهار کرد: در سطح دنیا می توانیم در برقراری توازن موثر باشیم. وی در ادامه افزود: ما در عرصه بین الملل و لطف انقلابمان این توان را داریم اما یکی از مشکلات ما این است که در تحلیل مواضع و جایگاه خوب خود قادر به تحلیل نیستیم و قدر قدرت خود را نمی دانیم. رحمانی فضلی با بیان این که ایران به عنوان اولین حکومت دینی شیعی مطرح است گفت: از حکومت دینی برخوردار هستیم و باید پاسخگوی گذشتگان، حال و آیندگان باشیم.

رحمانی فضلی همچنین با تاکید بر این که احساس مسوولیت پاسخگویی، نباید فقط در چارچوب قوانین و اخلاق عرفی باشد افزود: به عنوان حاکمیت و حکومتگران باید از نظر اعتقادی نیز به حال و آیندگان پاسخگو باشیم.

بزرگترین سرمایه ما اقتدار ملی است

وزیر کشور با بیان این که از نظر سیاسی باید اقتدار کشور را حفظ کنیم افزود: باید شاکر باشیم، به وظایف خود آشنا باشیم و به آن عمل کنیم و تلاش کنیم تا انقلابمان حفظ شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: باید ایمان داشته باشیم که قدرتمند شده ایم و باید قدرت ملی مان را افزایش دهیم. وی همچنین گفت: ما وارد جریانات بزرگتری خواهیم شد و دنیا به همین راحتی از منافع کشور ما دست برنخواهد داشت. رحمانی فضلی اعتقاد دینی مردم را مهم ترین عنصر و اولین عنصر قدرت دانست و گفت: عناصر قدرت کشور مردم متدین و مومن هستند. وی گفت: نباید دین را با منافع شخصی گره بزنیم دین مان همان دینی است که در حاکمیت و ولایت به آن دین ناب محمدی می گویند و با تکیه بر این دین قدرت ما بیشتر خواهد شد.

وزیر کشور افزود: هر چه قدرت دینی ما افزایش یابد اراده و عزم ملت ما نیز افزایش می یابد. رحمانی فضلی با تاکید بر این که نباید به هم دروغ بگوییم افزود: دروغ موجب بی اعتمادی می شود پس باید برای هر چه بیشتر کردن اقتدار ملی از آن پرهیز کنیم. وزیر کشور با بیان این که اگر ملتی امید خود را ازدست بدهد قدرتش را نیز ازدست می دهد افزود: برخی از کشورهای غربی با تاسیس و ورود فرقه های انحرافی و نیز خدشه وارد کردن به اصل اسلام و اسلام هراسی قصد وارد کردن فشار به کشور ما را دارند اما باید بدانیم هر چه بیشتر به ما فشار وارد آید ما قدرتمندتر می شویم. وی افزود: تمام کشورهای منطقه می دانند که اهداف فرقه های انحرافی همچون داعش، طالبان و گروه های تکفیری چیزی جز خشونت، وحشت، ارعاب و نیرنگ نیست.

وزیر کشور همچنین با اشاره به حوادث برج دوقلو در آمریکا و حمله آمریکا به افغانستان و نظرات فلاسفه لیبرالی برای افزایش لیبرالیست گفت: نتیجه همه اینها افزایش نفرت منطقه از آمریکا شده است و مردم منطقه اکنون می فهمند که آمریکا دروغ می گوید.

وزیر کشور با اشاره به موقعیت ایران در منطقه اظهار کرد: اکنون با کمک و حمایت از دولت عراق انسجام و وحدت ملت ایران بیشتر شده است، مرجعیت و جایگاه دولتمردان ما در میان ملت عراق قوی تر شده است و علاقه به مردم ما بیشتر شده است که این خواست دشمن نبوده بلکه خواست خدا بوده است.

رحمانی فضلی با اشاره به عنصر ولایت گفت: آنهایی که از همین نادانی و تحلیل های سیاسی نادرست به عنصر ولایت به عنوان عنصر قوام بخش ملت کنایه می زنند و تعبیر و تفسیر فردی می کنند و پیرایه می بندند. همانطور که از نظر دینی و قانونی باید از ولایت تبعیت داشته باشیم از نظر سیاسی نیز باید تابع باشیم. وی در ادامه گفت: هر کس بخواهد عنصر ولایت را زیر سوال ببرد و مثل دین از ولایت استفاده فردی و سیاسی بکند این امر قابل قبول نیست.

رییس شورای امنیت کشور نیز گفت: ولایت متعلق به همه مردم و ملت مومن است و نباید محدود به فرد شود و نباید انحصاری شود و با تفسیر شخصی، گروهی و یا سیاسی اشاعه غلط داده شود. این عنصر، عنصر قدرتمندی است. وزیر کشور نقش مردم را موثرترین و قوی ترین عنصر در صحنه عمل خواند و گفت: همه اراده ها و اعتقادات دینی رهبری در رفتار مردم تجلی پیدا می کند. وزیر کشور تاکید کرد: باید به عنوان متولیان و خدمات رسانان در حوزه اجرا خود را خادم مردم بدانیم و خود را از آنها ببینیم و در رفع مشکلات آنها گام برداریم. رحمانی فضلی همچنین گفت: ما مستخدم این مردم هستیم و باید پاسخگوی آنها باشیم و در امر رضایتمندی آنها تلاش کنیم.

وزیر کشور با بیان این که در شرایط کنونی مردم دچار مشکلات اقتصادی بیشماری هستند گفت: بیکاری و کمبود شغل و نیز تورم مردم را به سختی و دشواری انداخته است هر چند مردم نجیب ما در اطاعت از رهبری خم به ابرو نمی آورند باید تلاش کنیم مشکلات را از سر راه آنها برداریم.

رحمانی فضلی با بیان این که کشور با ساختار غلط مواجه است گفت: به علت گرفتاری در 37 سال گذشته نتوانستیم گامی در جهت رفع این ساختار غلط برداریم و مشکلات را رفع کنیم. باید تلاش شود مردم مشارکت داده شوند. وی همچنین با تاکید بر مشارکت مردم در حوزه اقتصادی گفت: اصل محور اقتصادی، مردم هستند، مردم باید پای کار بیایند و کمک کنند. وی گفت: ما از امکانات زیادی برخوردار هستیم و من به عنوان وزیر کشور و فردی که سال ها در محاسبات مالی و برنامه ریزی نقش داشته ام می گویم که برای من مثل روز روشن است امکانات و ظرفیت خوبی در استان ها داریم و همه استان ها قادر هستند تا هزینه های خود را خود تامین کنند اما باید اختیارات به آنها بدهیم و حمایتشان کنیم.

وزیر کشور همچنین تاکید کرد: در حوزه رضایتمندی اقتصادی نیز باید تمرین کنیم و شرایطی ایجاد کنیم که با وجود تحریم های مالی، نفتی و نیز ایجاد فرقه های مختلف و دیگر مشکلات از ظرفیت های منطقه ای خوب استفاده شود. وی گفت: من به طور قطع می گویم همه استان ها به ویژه گیلان، مازندران، مشهد، اصفهان و غیره می توانند هزینه های خود را به خوبی با بهره وری از ظرفیت هایشان تامین کنند.

رحمانی فضلی در ادامه از استاندار سمنان خواست تا بودجه استان را در گزارشی ارائه دهد و کمبودها، اختیارات و امتیازاتی را که طلب می کنند را نیز اعلام کنند.

باید وحدت و انسجام داشته باشیم

وزیر کشور به حفظ وحدت و انسجام در جامعه اشاره کرد و گفت: باید وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم و همه مسوولین نیز به دنبال وحدت و انسجام باشند تا مشکلات مردم رفع شود و همچنین مردم نیز باید با وحدت و انسجام همچون همیشه از دولت حمایت کنند.

وزیر کشور با بیان این که نباید بداخلاقی کنیم و اتهامات بی ربط بزنیم افزود: نباید با اتهامات و نقدها ذره ذره دولت را بتراشیم چرا که با این کار ریشه مردم را در حوزه اجرایی تراش داده ایم. وی همچنین گفت: نباید در فضای دمکراسی همدیگر را نقد کنیم بلکه باید نکات مثبت و منفی را با هم ببینیم. وزیر کشور با بیان این که مملکت ما مملکتی است که از مردمسالاری دینی برخوردار است افزود: همه باید با هم وحدت نظر داشته باشیم و این قدرت است که در دست مردم می چرخد و با وحدت می توان قدرت را حفظ کرد. وی مجلس، دولت و قوه قضاییه را نماد قدرت ملی برشمرد و گفت: در راس همه این قدرت ملی رهبری قرار دارد و اگر موجب شویم کاری صورت گیرد که دشمن خوشحال شود این ضعف قدرت ملی ما به شمار می آید.

وی با اشاره به تیتر برخی از روزنامه ها و اخبار منتشر شده در برخی سایت ها گفت: نباید تیتری زده شود که دشمن احساس خوشحالی کند و آن را نماد ضعف قدرت ملی ما بداند. رییس شورای امنیت کشور سیاست خارجی را امتداد سیاست داخلی برشمرد و گفت: اگر در سیاست داخلی اقتدار خود را حفظ کردیم می توانیم در سیاست خارجی نیز گام برداریم. وی تاکید کرد: اقتدار در کشور ما نهادینه شده و باید سرعت را بالا ببریم و با وحدت و رضایت مردم به دشمنان بگوییم که اقتدار ملی ما بالا است. وی همچنین گفت: سرنوشت مردم به دست ماست باید تلاش شود تا از مردم به خوبی حمایت کنیم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به گزارش استاندار سمنان اشاره کرد و گفت: در بحث جذب و تقویت سرمایه گذاری هیچ محدودیتی نباید داشته باشیم و در جذب سرمایه گذاری داخل منطقه و نیز بیرون و داخل استان شرایط قانونی مهیا است باید تلاش شود تا سرمایه گذاری ها جذب شوند و تولید تقویت گردد. وی تاکید کرد: باید از سرمایه گذاری ها چند برابر برداشت کنیم و سطح بهره وری را چند برابر بالا ببریم. وی همچنین به بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: باید سطح الگوی کشت را تغییر دهیم و بهره وری در کشاورزی را نیز بالا ببریم در این زمینه باید شاخص کلان گذاشته شود و همه باید پاسخگو باشند. وی با اشاره به بحث صرفه جویی نیز گفت: صرفه جویی می تواند بسیار به توسعه استانی کمک کند و ما می توانیم با صرفه جویی قدرت و توان خود را در اعتبارات افزایش دهیم. صرفه جویی باید از خود مردم شروع شود مثلا صرفه جویی در مصرف آب، برق و گاز.

وزیر کشور همچنین با اشاره به یارانه ها گفت: باید اقدامی صورت گیرد که آن بخش از مردم توانمند استان از گرفتن یارانه خود انصراف دهند و به آنها تفهیم شود یارانه ای که آنها انصراف داده اند در صندوقی جذب خواهد شد که به توسعه استان کمک خواهد کرد.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها