کد خبر: 208303
تاریخ انتشار :

نامه محسن رضایی به هاشمی رفسنجانی درباره تغییر نام عملیات والفجر 8

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، فرمانده سپاه در دفاع مقدس در نامه‌ای خطاب به هاشمی رفسنجانی ‌آورده: با توجه به هم مرز شدن با کویت ممکن است دشمن بعثی این عملیات را یک جنگ بر علیه اعراب تلقی و تبلیغ کند.

عملیات والفجر ۸ که یک عملیات آبی خاکی در دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود که در آن عملیات رزمندگان توانستند با غافلگیری نیروهای بعثی و با عبور از اروند رود شبه جزیر فاو در جنوب عراق را به اشغال خود در آوردند، این عملیات در ساعت ۲۲:۱۰ ، 20 بهمن ماه سال ۱۳۶۴ با رمز «یا فاطمة الزهرا» در منطقه خسروآباد تا راس‌البیشه به طور گسترده آغاز شد و پیروزی های درخشانی برای کشورمان در دوران دفاع مقدس در پی داشت اما نکته ای که در دوران دفاع مقدس و پس از آن کمتر به آن پرداخته شده است ، دلایل و ادله محسن رضایی، فرمانده وقت سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس برای تغییر نامه "عملیات والفجر8" به نصرالمسلمین بود که گویا محسن رضایی برای قانع کردن فرماندهان ارشد کشور در امور جنگ، مجبور به نگارش نامه ای خطاب به هاشمی رفسنجانی به عنوان جانشین وقت فرماندهی کل قوا میشود تا نظر مسئولین را به تغییر نام این عملیات به "نصرالمسلمین" جلب کند، یکی دیگر از نکات جالب توجه این نامه، رونوشتی است که محسن رضایی خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهور کنونی کشورمان زده است.

متن کامل این نامه که ده ساعت قبل از آغاز عملیات والفجر8 در مورخه 64/11/20 توسط فرمانده وقت سپاه پاسداران به نگارش درآمده است به شرح زیر آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم به: سرور مکرم حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای رفسنجانی سلام علیکم. با توجه به بحثهای گذشته با حضرتعالی مبنی بر اینکه در عملیات آتی انشاءالله کلیۀ پیروزی‌های حاصله بنام ارتش و سپاه قلمداد شود و در انعکاس آنها خدای ناخواسته هیچگونه جدائی منعکس نگردد نام عملیات را به دلایل زیر نصرالمسلمین پیشنهاد می کنیم تا انشاءاله تمامی عملیات سراسری با یک نام اعلام شود. 1. با توجه به هم مرز شدن با کویت ممکن است دشمن بعثی این عملیات را یک جنگ بر علیه اعراب تلقی و تبلیغ کند. عنوان نصرالمسلمین می تواند این تبلیغات مسموم را در جهان اسلام خنثی نماید. 2. با توجه به همزمانی عملیات با دهۀ مبارکۀ فجر و پیروزی انقلاب اسلامی عنوان نصرالمسلمین بیانگر هویت واقعی انقلاب اسلامی در یاری و نصرت مسلمانان جهان است. 3. مقاومت امت ما در مقابله با استکبار جهانی مخصوصاً شیطان بزرگ (آمریکا) موجب دلگرمی و قیام مسلمین جهان شده، عملیات نصرالمسلمین در تقویت روحیه و پشتیبانی رزمندگان ما از تمامی این حرکتها در جهان اسلام مؤثر خواهد بود. ضمناً یادآور می شود: ما بین یگانهایمان عملیات فدک را به نام انصارالمسلمین و عملیات صف را به نام کربلا نامگذاری نموده ایم. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته برادر شما محسن رضایی ساعت 12 64/11/20 رونوشت: برادر ارجمند جناب آقای دکتر روحانی

منبع: نسیم آنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها