کد خبر: 211144
تاریخ انتشار :

زریبافان: احمدی‌نژاد کاندیدای ریاست جمهوری شود سرنوشت هاشمی‌رفسنجانی را پیدا می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، سایت نماینده گفت‌وگویی را با زریبافان، رئیس سابق بنیاد شهید انجام داده که بخش‌هایی از آن در ادامه می‌آید:
در انتخابات مجلس باید دیگران برای ما تصمیم بگیرند، از «من» بگذریم تا به وحدت برسیم
* آیا برنامه‌ای برای انتخابات مجلس دارید؟
من معتقدم، بحث انتخابات مجلس زود است و هر کس زود وارد این عرصه شود تخریب می‌شود و خودش باعث تخریب خودش می‌شود همچنین معتقدم هر کس گفت: من هستم ما باید بگوییم نیستی، هر کس آمد گفت من هستم احساس تکلیف کذایی کرده است و این «من» همان گفته حضرت امام (ره) است که فرمودند: «این من شیطان است.» به همین جهت ما باید اجازه دهیم شرایط عادی جلو برود و فضا دوقطبی و یا انتخاباتی نشود.
و اجازه دهیم دیگران در مورد ما تصمیم‌گیری کنند، ما می‌خواهیم در جهت وحدت کار کنیم اما اگر هر کس بخواهد احساس تکلیف کند دیگر وحدت حاصل نمی‌شود. صبر و تحمل داشته باشیم و اجازه دهیم اجماع حاصل شود.
من معتقدم هر کسی آمد و خود را مطرح کرد باید به او نمره منفی داد و به هر کس خود را مطرح نکرد نمره مثبت داد. خدا شاهد است ما در شورای دوم بسیاری از افراد را با خواهش و تمنا وارد فهرست کردیم، نمی‌خواستند بیایند می‌گفتند از ما بهتر هم هست، اما ما آنها را با خواهش در لیست قرار دادیم و دیدید چه نتایج شگرف و اثرات ارزشمندی داشت.
در انتخابات مجلس هم باید اینگونه عمل کرد، باید دوستان اجازه دهند اصولگرایان به اجماع برسند، البته از آن طرف هم هر کسی حق دارد برای خود تصمیم بگیرد، ما نمی‌توانیم کسی را وادار به کاری کنیم اما توصیه من این است که هیچ‌کس فضا را انتخاباتی نکند، فرصت زیاد است فضا باید آرام باشد تا بعد ببینیم اصولگرایان در مرکز (تهران) و جاهای دیگر (شهرستان‌ها) به چه تفاهمی می‌رسند و بر اساس آن جلو برویم تا ان‌شاءالله بتوانیم در آینده، مجلس اصولگرا و ولایتمدار داشته باشیم.
* آقای زریبافان شما در سال 91 به‌عنوان مسئول ستاد و با سازوکار آبادگران وارد شورای شهر تهران شدید و پس از پیروزی شما، مجلس هفتم و دولت نهم شکل گرفت، مجلس و دولتی که کاندیداهای آن با همان سازوکار وارد عرصه رقابت شده بودند، آیا همان سازوکار می‌تواند در انتخابات آینده مجلس تأثیرگذار باشد؟
به نظر من اسم مهم نیست. بلکه سازوکار مهم است سازوکار آبادگران که هم نیروهای ارزشی و اصولگرا تحت عنوان آن جمع شوند، مهم است و اگر کار مخلصانه، صادقانه و در جهت خدمت و رضای خدا کار باشد، اثرگذاری پیدا می‌کند. به نظر من امتیاز آبادگران ناشی از همان ویژگی‌های ارزشی و اعتقادی و هم‌گرائی بود. نام آبادگران که یک اسم ساده و جدید بود، دیدید همین اسم به علت سازوکاری که با خود در هم‌گرائی اصولگرایان داشت چقدر اثر کرد، چرا؟ به دلیل اینکه در آن دوره عده‌ای خالصانه و مخلصانه پای‌کار خدمت به نظام و مردم آمدند و این علت موفقیت ما بود. پس اسم خیلی مهم نیست بلکه سازوکار صحیح و عمل خالصانه و مخلصانه برای نظام و مردم، فکرکردن و دور هم جمع شدن و کار کردن مهم است و رمز موفقیت آبادگران در آن بود.
احمدی‌نژاد کاندیدای ریاست جمهوری شود سرنوشت هاشمی‌رفسنجانی را پیدا می‌کند
* شما پیش‌ازاین گفته بودید به صلاح نیست احمدی‌نژاد کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شود، چرا به این نتیجه رسیدید؟
پیش‌ازاین من یک حرفی کلی زدم و الآن هم می‌گویم نه احمدی‌نژاد بلکه هاشمی‌ها، میرحسین‌ها، خاتمی‌ها و احمدی‌نژاد‌ها یک دوره آمدند و کشورداری کردند. خداوند متعال به آنها فرصت داد و با رأی مردم در مسئولیت اجرایی فعالیت کردند. ببینید آقای هاشمی دو بار در صحنه انتخابات آمد این حضور باعث شد آبروی یک عمر ایشان زیر سؤال برود، اما اگر کنار می‌نشست و به‌عنوان یک شخصیت سیاسی کشور، نظاره‌گر بود و به عبارتی جنبه ارشادی می‌گرفت حفظ می‌شد ولی آمد و در رقابت‌های سیاسی تخریب شد. یا مثلاً موسوی 8 سال نخست‌وزیر بود و در زمان جنگ خدمت کرد اما دوباره می‌بینیم هوس می‌کند که بیاید و با آمدنش چه اتفاقی افتاد! آقای خاتمی هم 8 سال رئیس‌جمهور کشور بود، موردعنایت مردم قرار گرفته بود و مردم او را دوست داشتند اما تصمیم گرفت دوباره به قدرت برگردد که ضایع شد و الآن هم منتصب به فتنه 88 است.
آقای احمدی‌نژاد نیز 8 سال رئیس‌جمهور بود، حقیقتاً دو شیفته، سه شیفته و روزی 18 الی 20 ساعت کار می‌کرد و اصلاً وقتش را صرف کارهای شخصی نمی‌گذاشت همه‌وقت را در خدمت نظام و مردم قرار می‌داد و هر کاری که توانست انجام داد. بالاخره من معتقدم کارهای درست و خدمات بسیار زیادی انجام داد اما در حال حاضر این افراد باید کنار بنشینند و نظاره‌گر باشند و به عبارتی جنبه ارشادی پیدا کنند تا بدین‌وسیله شخصیت سیاسی، اجتماعی‌شان حفظ شود و بعد چهره‌های جدید با ایده‌های جدید وارد شوند.
هنر آدم این است که اگر در مسند قدرت و خدمت قرار گرفت هر چه دارد به کار بگیرد که در‌‌ همان دوره، آرمان‌ها و اهدافش به نتیجه برسد. ضمن اینکه آقای احمدی‌نژاد سال 84 در تبلیغاتش اعلام کرده بود «باید گردش نخبگان رخ دهد، ایشان معتقد بود باید حلقه‌های مدیریت در کشور شکسته شود و افراد جدید وارد شوند» و به نظر من یکی از کارهای خوبی که آقای احمدی‌نژاد انجام دادند همین بود که این حلقه‌ها را شکست و افراد جدید را وارد کرد و این افراد به‌عنوان چهره‌های خدوم و خدمتگزار و افرادی که قبلاً مسئولیت نداشتند مطرح شدند.
آقای احمدی‌نژاد، هاشمی و خاتمی باید همین مشی را داشته باشند بعد از دوره‌ قانونی، آقای روحانی‌ هم همین رویه را اعمال کند تا افراد جدید وارد شوند تا بتوانند کشور را اداره کنند، این حرف، حرف کلی من است و برای همه مصداق دارد البته چون من رفاقتم با آقای احمدی‌نژاد بیشتر است و با او سابقه دوستی 35 ساله دارم به‌عنوان یک دلسوز توصیه‌ام به او بیشتر است. ما احمدی‌نژاد را دوست داریم و با هم زندگی و کار کردیم، 35 سال رفاقت نزدیک داشتیم به همین جهت توصیه می‌کنم به‌گونه‌ای برخورد نکند که این احساس تلقی شود «می‌خواهد در مجلس دخالت کند یا تصمیم گرفته کاندیدای مجلس و یا ریاست جمهوری آینده شود». آقای احمدی‌نژاد باید به‌عنوان استاد دانشگاه و فردی که 8 سال رئیس‌جمهور بود و هم‌اکنون هم از تجربیات زیادی در کشورداری برخوردار است، ارشاد و راهنمایی کند. سخنرانی مشفقانه داشته باشد و الحمدالله تاکنون این‌گونه بوده است.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها