کد خبر: 212035
تاریخ انتشار :

وزارت امور خارجه آمریکا اعمال محدودیت برای دانشجویان ایرانی را تکذیب کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت قوانین ایالات متحده، شهروندان ایران را از آمدن به این کشور و تحصیل در رشته های فنی و مهندسی منع نمی‌کند.
بیانیه وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اقدام دانشگاه ماساچوست مبنی بر نپذیرفتن دانشجویان ایرانی در برخی رشته‌های فنی و مهندسی منتشر شده است.
بنا به این بیانیه، "هیچ تغییری در سیاست آمریکا یا دستورالعملی تازه" برای پذیرش دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های ایالات متحده اتخاذ نشده و همچنان "وزارت خارجه آمریکا متعهد است که سفر متقاضیان واجد شرایط را تسهیل کند."
پیشتر دانشگاه ماساچوست در شهر امهرست گفته بود از این به بعد دانشجویان ایرانی را در مقطع فوق لیسانس رشته‌های مهندسی مکانیک، کامپیوتر، شیمی، و علوم طبیعی نمی‌پذیرد زیرا چنین کاری ممکن است این دانشگاه را در خطر نقض تحریم های آمریکا علیه ایران قرار دهد.
دانشگاه ماساچوست مبنای تصمیم خود را مصوبه کنگره در سال ۲۰۱۲ و دستورالعملی دانسته که در ژوییه ۲۰۱۳ از سوی وزارت داخله آمریکا منتشر شده و در آن پذیرش شهروندان ایرانی متقاضی تحصیلات عالی با هدف "کسب آمادگی برای اشتغال در صنایع نفت، گاز، و انرژی اتمی ایران" ممنوع شده است.
با این حال، وزارت خارجه آمریکا گفته است درخواست ویزای "هر متقاضی به شکل جداگانه بررسی می شود و وزارت خارجه درباره این تصمیم خاص دانشگاه ماساچوست با مسئولان این دانشگاه تماس می‌گیرد."
منبع: بی بی سی
منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها