کد خبر: 217701
تاریخ انتشار :

سبحانی‌نیا: اصولگرایان احمدی‌نژاد دولت دهم را قطعا نمی‌پذیرند /احتمال همراهی پایداری‌ها با جریان احمدی‌نژاد وجود دارد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت الاسلام حسین سبحانی‌نیا، نایب ریس فراکسیون رهروان ولایت مجلس با اشاره به پیشنهاد مطرح شده مبنی بر تشکیل مجمع داوری اصولگرایان به خبرنگار نامه نیوز، گفت: اگر چنین شورایی تشکیل شود قطعا با نظر جامعتین خواهد بود، در واقع اگر وجود این مجمع ضرورتی هم داشته باشد در یک چارچوب اینچنینی عمل خواهد کرد و زیر نظر جامعتین خواهد بود.
وی با بیان اینکه دلیلی برای به وحدت نرسیدن اصولگرایان وجود ندارد، اظهار داشت: درست است اختلافاتی وجود دارد ولی ضرورت نیز ایجاب می کند که وحدت به سرانجام برسد.
سبحانی‌نیا در مورد خطر تندروها و افراطی‌ها برای آینده جریان اصولگرا خصوصا در انتخابات مجلس دهم، گفت: بعضی افراد هم از بین پایداری‌ها هم در بین دیگر تشکل های اصولگرا هستند که دچار این افراط شده اند، ولی همه اصولگرایان خصوصا عقلای این مجموعه به یک اصل کلی پایبند باشند که اگر می‌خواهند در صحنه سیاسی حضور فعال داشته باشند و نقش آفرین باشند باید از افراط و تفریط بپرهیزند تا به وحدت برسند.
این چهره سیاسی اصولگرا درخصوص احتمال ائتلاف پایداری ها با دیگر تشکل‌های اصولگرا، گفت: فعلا نگاه این است که اگر ائتلافی صورت گیرد با حضور پایداری‌ها باشد.
عضو هیئت ریسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از گفتگوی خود به احتمال ائتلاف اصولگرایان با احمدی نژادی ها نیز اشاره کرد و گفت: طبعا احمدی نژاد اگر همان احمدی نژاد دولت دهم با همان نگاه باشد قطعا اصولگرایان با او ائتلاف نخواهند کرد.اگر احمدی نژاد بخواهد با عناصری که تحت عنوان جریان انحراف هستند به صحنه انتخابات بیاید اصولگرایان او را نخواهند پذیرفت.
وی درخصوص اظهارات مطرح شده پیرامون جدایی باهنر از فراکسیون رهروان و نزدیک شدنش به طیف اقلیت اصولگرایان مجلس و فرستادن پالس های مثبت به احمدی نژاد، گفت: آقای باهنر از رهروان جدا نیستند ولی نگاه وی به عنوان دبیرکل جامعه مهندسین مثبت است و ممکن است چنین نگاه کلی هم داشته باشند. ولی همه دوستان این ملاحظه را دارند که احمدی نژاد با آن نگاهی که در دولت دهم داشت و نزدیک بودنش به جریان انحرافی قطعا مورد تایید و استقبال اصولگرایان نخواهد بود. حتی خود پایداری ها نیز در صورت آمدن احمدی نژاد با انحرافی ها با وی جمع نمی شوند. البته ممکن است افرادی از درون پایداری با این احمدی نژاد مشکلی نداشته باشند و با او همراه شوند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها