کد خبر: 220944
تاریخ انتشار :

دعوت رئیس جمهور اندونزی از روحانی برای سفر به جاکارتا

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز یکشنبه در دیدار «علوی شهاب» فرستاده ویژه رییس‌جمهوری اندونزی تاکید کرد: ایران و اندونزی به عنوان دو کشور اسلامی و آسیایی و عضو مجامع بین المللی نظیر جنبش عدم تعهد و سازمان همکاری اسلامی می‌توانند با اتکا به اشتراکات خود نقش بسزایی در پیشبرد مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی ایفا کنند.

وی با بیان جایگاه اندونزی به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور اسلامی و علاقه‌مندی ایران برای گسترش همه جانبه مناسبات با این کشور دوست و برادر، ابراز امیدواری کرد که با توجه به زمینه‌های مشترک فرهنگی میان دولت ملت، همکاری‌های دو کشور دوست بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور استقبال می‌کند، گفت: تهران و جاکارتا در زمینه فرهنگی و سیاسی بخاطر فرهنگ اسلام و دیدگاه‌های یکسان در مبارزه با استکبار به یکدیگر نزدیک هستند و می‌توانند در روابط خود افق‌های روشن‌تری را ترسیم کنند.

روحانی با بیان اینکه ایران و اندونزی در مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری بهای بسیاری پرداخته‌اند، گفت: تهران و جاکارتا در دنیای پرآشوب کنونی می‌توانند معرف اسلام واقعی و معتدلی باشند که در برابر پدیده شوم تروریسم و خشونت قرار دارد.

وی همچنین ضمن یادآوری گستره کشورهای اسلامی از غرب آفریقا تا شرق آسیا، از دعوت رسمی رییس‌جمهوری اندونزی برای سفر به این کشور و حضور در مراسم شصتمین سالگرد تاسیس کنفرانس کشورهای آسیایی و افریقایی قدردانی کرد.

علوی شهاب، فرستاده ویژه رییس جمهوری اندونزی نیز در این دیدار با تسلیم دعوتنامه رییس‌جمهوری کشورش به دکتر روحانی برای حضور در مراسمی که به مناسبت تاسیس کنفرانس کشورهای آسیایی و افریقایی در جاکارتا خواهد شد، گفت: هدف این کنفرانس، احیای روحیه همکاری، دوستی و تقویت اهداف کشورهای عضو در استفاده از تجارب برای مقابله با چالش‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه مردم اندونزی عاشق انقلاب اسلامی ایران و ملتی هستند که در برابر استکبار و هژمونی قدرت‌های بزرگ ایستادگی کرده و می‌کند ، آمادگی کشورش برای گسترش مناسبات فیمابین را خاطرنشان ساخت.

فرستاده ویژه رییس جمهوری اندونزی با اظهار امیدواری نسبت به حل و فصل نهایی پرونده مذاکرات هسته‌ای با 1+5 گفت: شرکت‌های بزرگ اندونزی علاقه مند به حضور هرچه فعال‌تر در ایران هستند.

علوی شهاب همچنین ضرورت معرفی اسلام معتدل و بدور از افراطی گری به افکار عمومی را یاد آور شد و با تحسین از رییس جمهوری کشورمان در نگارش کتابی در معرفی تعالیم و چهره واقعی اسلام تصریح کرد: امیدوارم این کتاب به زودی در اندونزی ترجمه و منتشر شود چرا که باید در جهت تقریب مذاهب اسلامی تلاش کرد و اندونزی آماده است در کنار ایران منادی اسلامی باشد که در آن اعتدال و مقابله با افراطی‌گری لحاظ شده باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها