کد خبر: 237858
تاریخ انتشار :

فاش شدن راز وحشتناک شیمیایی شدن سربازان آمریکایی در جریان حمله به عراق /سکوت 12 ساله دولت آمریکا درباره بشکه‌های مرگبار

فاش شدن راز وحشتناک شیمیایی شدن سربازان آمریکایی در جریان حمله به عراق /سکوت 12 ساله دولت آمریکا درباره بشکه‌های مرگبار
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، نیویورک تایمز در این مقاله می‌نویسد: سال 2003 پس از حمله ایالات متحده آمریکا به عراق و شکست صدام، عده ای از سربازان آمریکایی مامور می‌شوند که به انبار مهمات 811 واقع در این کشور رفته و تعدادی از بشکه های موجود در این انبار مهمات را خارج کرده و به نقطه ای نامعلوم منتقل کنند.
به گفته یکی از سربازان پس از اینکه آنها وارد انبار مهمات می شوند با تعداد زیادی پرنده مرده داخل انبار مواجه می شوند! که برای همگی بسیار عجیب جلوه می کند!
هنگامی که سربازان بشکه ها را حرکت داده و روی زمین می غلتانند محتویات برخی از بشکه ها به بیرون نشت می کند.بویی بد و آزاردهنده در فضا پخش می شود.در عرض مدت کوتاهی بسیاری از سربازان دچار سرگیجه ابریزش از بینی و ریزش اشک می شوند. عده ای از سربازان نیز دچار تهوع و استفراغ گیجی و بی حسی می گردند.
فاش شدن راز وحشتناک شیمیایی شدن سربازان آمریکایی در جریان حمله به عراق /سکوت 12 ساله دولت آمریکا درباره بشکه‌های مرگبار
پس از اینکه سربازان تلوتلو خوران از محیط آلوده خارج می شوند. تست های تشخیصی متعدد حضور عوامل عصبی و تاول زای متعدد را در محیط نشان می دهند. در واقع نتایج حاصل از این بررسی ها ترس سربازان از اینکه احتمالا در معرض سلاح های شیمیایی استفاده نشده درعراق قرار گرفته اند را تایید می کند.
نیویورک تایمز در ادامه مقاله خود می نویسد: از اردوگاه تاجی همان جاییکه بشکه ها پیدا شده بودند بیش از 20 سربازی که در معرض سلاح های شیمیایی قرار گرفته بودند به وسیله هلیکوپتر به بیمارستانی نظامی در بلاد منتقل می شوند و تحت مراقبت های پزشکی قرار می گیرند.
از پاییز گذشته ارتش ایالات متحده اذعان کرده بود که سربازان آمریکایی در عراق هزاران سلاح شیمیایی متروکه در عراق یافته اند. همچنین صدها نفر از سربازان به مرکز پزشکی نظامی اطلاع داده اند که گمان می کنند آنها در معرض تماس با این سلاح ها قرار گرفته اند. ارتش ایالات متحده پس از سال ها پنهان کاری و امتناع از پی گیری های پزشکی و شناسایی رسمی قربانیان پس از بررسی های صورت گرفته توسط نیویورک تایمز در مورد این واقعه صحبت می کند.
بنا به گزارش نیویورک تایمز پس از واقعه رخ داده در شرکت مهمات 811 این واقعه بی سر و صدا و از اسرار جنگ عراق باقی مانده بود به طوریکه از نظر بسیاری از قربانیان این مورد یکی از تاثیرات مخرب پنهان کاری دولت بر رفاه نیروهای نظامی و اعتماد مردمی است.
پس از بروز آن واقعه چند تن از سربازان بیمار مشکلات بهداشتی متعددی داشته اند که به نظر آنها ممکن است ناشی از تماس آنها با بشکه های نشت شده بوده باشد.با این وجود به جای حمایت از سوی دولت سال ها دروغ در خصوص عامل اصلی که باعث بیماری شان شده بود می شنوند.
فاش شدن راز وحشتناک شیمیایی شدن سربازان آمریکایی در جریان حمله به عراق /سکوت 12 ساله دولت آمریکا درباره بشکه‌های مرگبار
به گفته این سربازان ارتش در ابتدا احتمال می داد که ممکن است انها در معرض ماده شیمیایی سارین(نوعی ماده شیمیایی که باعث اختلال عملکرد عصبی در قربانیان می شود) قرار گرفته باشند ولی پس از آن آزمون های تشخیصی این ماده شیمیایی را غیرقابل اعتماد دانسته و احتمال می دهند که این ماده نوعی حشره کش بوده باشد.سپس این موضوع را کاملا بی اهمیت جلوه می دهند.
هنوز هم تعدادی از سربازان قربانی این واقعه از وضعیت جسمانی خود شاکی هستند با این وجود به گفته آنها تمام اطلاعات مربوط با این واقعه توسط ارتش طبقه بندی و بایگانی شده است و آنها فاقد هرگونه اطلاعات کافی و سودمندی هستند که نگرانی هایشان را حل و فصل کرده یا در صورت نیاز به مراقبت های پزشکی بیشتر اقدام کنند.
توماس اس بلابتون مدیر آرشیو امنیت ملی از امتناع دولت برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوط به این واقعه می گوید. او می گوید "هنگامی که سربازی در معرض سلاح شیمیایی واقعا خطرناکی قرار می گیرد اجازه ندارد بداند که آن ماده چه چیزی بوده است و پاسخ آنها همواره این است که متاسفم اطلاعات بایگانی شده اند!" وی این عمل را وحشتناک و دیوانه وار می داند.
اوایل امسال پنتاگون دستورالعملی را جهت غربالگری صدها نفر از قربانیانی که در معرض سلاح های شیمیایی در عراق قرار گرفته بودند را تصویب کرد و هفته گذشته به دنبال درخواست های مکرر نیویورک تایمز بالاخره ارتش حاضر شد به نخستین سوال این سربازان پاسخ بدهد "چه چیزی داخل بشکه ها بود؟"
بر اساس گزارشات اعلام شده توسط پنتاگون پس از ازمایشاتی که بر روی مایع موجود در بشکه ها صورت می گیرد مشخص می شود این مایع نوعی ترکیب آلی به نام بنزآمین دی متیل است که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. دراین گزارش با حروف بزرگ مشخص شده است که این ماده نوعی ماده شیمیایی سمی و سرطان زاست.
به گفته متخصصان سلاح های شیمیایی این ماده نوعی ترکیب شیمیایی است که در سوخت موشک‌های جنگنده پرسرعت مورداستفاده قرار می‌گیرد. و افرادی که در معرض این ماده شیمیایی قرار می گیرند به صورت حاد دچار علایم عصبی نظیر: سردرد-گیجی- ضعف-کاهش عملکرد سیتم عصبی مرکزی و نهایتا مرگ می شوند!
حال باید از دولت آمریکا پرسید :"این بشکه های مرگبار کجا برده شدند؟" "چه کسی این بشکه ها را با خود برد؟" "چگونه آنها را نابود کردند؟" و "چرا این واقعه 12 سال سر به مُهر باقی ماند؟"
مترجم: بهاره استیری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها