کد خبر: 238265
تاریخ انتشار :

توافق لاریجانی ورؤسای فراکسیون‌های سیاسی برتصویب طرح جامع مذاکرات

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، سیدحسین نقوی‌حسینی در خصوص آخرین وضعیت طرح‌های مطرح شده در مجلس برای تاثیرگذاری در مذاکرات هسته ای گفت: مجلس شورای اسلامی و نمایندگان نسبت به تهدیداتی که اخیرا از سوی مقامات آمریکایی صورت گرفته و مجددا تکرار شده و ورود سنا و کنگره به مساله توافق به‌شدت نگران هستند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برداشت ما این است که طرف آمریکایی می خواهد از خطوط قرمز جمهوری اسلامی در مذاکرات عبور کند.

وی ادامه داد: به همین جهت بخاطر تکلیف و وظیفه نمایندگی و رسالت تاریخی در این شرایط نمایندگان فعال شدند و طرح های مختلفی تدوین شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در تشریح طرح‌های مجلس برای مقابله با استراتژی جدید طرف آمریکایی گفت: بر این اساس طرح دو فوریتی از طرف بنده مبنی بر لزوم تصویب توافق نهایی در مجلس و نظارت کمیته ای بر اجرای توافق هسته ای، همچنین طرح سه فوریتی از سوی آقای کریمی قدوسی مبنی بر توقف مذاکرات دو جانبه با طرف آمریکایی در صورت ادامه تهدیدها و ادامه مذاکرات با ۱+۵ و همچنین طرحی از سوی آقای کارخانه‌ای مبنی بر لزوم حفظ دستاوردهای هسته ای در صحن مجلس مطرح شده و نمایندگان از طیف های مختلف سیاسی این سه طرح را امضا کردند.

نقوی‌حسینی ادامه داد: طرح یک فوریتی آقای کارخانه مبنی بر حفظ دستاوردهای هسته ای پیش از عید یک فوریتش به تصویب رسید و یکشنبه هفته آینده این طرح در کمیسیون به بحث گذاشته می شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس اضافه کرد: با رایزنی ها مقرر شده است طرح حفظ دستاوردهای هسته ای محور قرار گرفته و مفاد دو طرح دیگر در همین طرح گنجانده شود، به نحوی که طرح حاضر هم جامع باشد و هم اقتدار قانونی داشته و پاسخگوی تهدیدات آمریکا و ورود سنا به مذاکرات باشد. همچنین در این طرح حفظ خطوط قرمز جمهوری اسلامی در مذاکرات تصریح شد.

وی تاکید کرد: در صورت تصویب این طرح خیال نمایندگان برای تصویب یک توافق خوب راحت می شود زیرا مجلس شورای اسلامی حاضر نیست هر توافقی به ویژه توافق بد را بپذیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از رایزنی ها در مجلس شورای اسلامی برای بررسی این طرح خبر داد و گفت: طراحان این سه طرح، رؤسا و فعالان دو فراکسیون اصولگرای مجلس، ریاست مجلس و کمیسیون امنیت ملی با انجام رایزنی‌هایی به این نتیجه رسیدند که این سه طرح تجمیع شده و طرح جامعی به مجلس ارائه شود.

نقوی‌حسینی در پاسخ به این شائبه که رئیس مجلس معتقد است برای تاثیرگذاری در روند مذاکرات نیازی به قانون‌گذاری نیست و باید به رفتار سنای آمریکا پاسخ سیاسی داد، افزود: آقای لاریجانی ابتدای هفته گذشته اعلام کرد اجازه دهید ابتدا بیانیه ای صریح از سوی مجلس صادر شود تا مواضع مجلس در خصوص مداخلات سنا و تهدیدات آمریکا مشخص شود.

نماینده مردم ورامین تصریح کرد: رئیس مجلس مخالف قانون گذاری در زمینه مذاکرات نیست بلکه معتقد است باید طرحی در این زمینه تنظیم شود که از یک سو مقتضیات مذاکرات را حفظ نماید، از سوی دیگر حمایت از تیم مذاکره‌کننده در آن مشهود باشد و از سوی دیگر نیز، در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا مقاومت صریح و محکم مجلس در آن عیان باشد.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها