کد خبر: 238667
تاریخ انتشار :

گزارش بلومبرگ از نزدیک شدن کشتی ایرانی به سواحل یمن/ تقابل تهران و ریاض منطقه را بی‌ثبات تر می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از بلومبرگ، به گفته رسانه های ایرانی، این کشتی که حامل غذا و دارو است روز یکشنبه وارد خلیج عدن شد؛ نیروی دریایی ایران از محافظت از این کشتی خبر داد و دولت جمهوری اسلامی ایران نیز گفت که به هیچ کشوری اجازه نظارت و بازرسی این کشتی را نخواهد داد.

کشتی کمک رسان ایران در تاریخ 21 می (یکم خرداد) به بندر دریای سرخ در یمن خواهد رسید.

سفر کشتی کمک رسان ایران به سواحل یمن، تقابل مستقیم با ائتلاف نظامی عربستان است و در شرایطی صورت می گیرد که هر دو کشور برای سلطه در منطقه رقابت می کنند. تقابل احتمالی در نزدیکی کانال سوئز و مسیر کلیدی ترانزیت نفت منجر به بی ثباتی بیشتر منطقهِ بحران زده از عراق تا سوریه و لیبی خواهد شد.
عربستان سعودی ائتلاف سنی شامل 6 کشور عربی منطقه حاشیه خلیج فارس را برای بمباران مواضع حوثی های یمن تشکیل داد و از دو ماه گذشته تاکنون حملات گسترده ای را صورت داده است.

سازمان ملل کشته شدگان این حملات را بیش از یک هزار و 500 نفر تخمین زده است؛ این در حالی است که آتش بس انسانی پنج روزه در این کشور نیز روز یکشنبه به پایان رسید.

عربستان سعودی و ایران دو جناح مخالف یکدیگر در برخی از بحران های منطقه خاورمیانه را تشکیل می دهند؛ در یمن، عربستان سعودی و متحدان حاشیه خلیج فارس حوثی ها را به دریافت حمایت از سوی ایران متهم می کنند.
کشتی کمک رسان که بندر عباس، بندری در جنوب ایران را در تاریخ 11 می ترک کرد در حدود 2 هزار و 400 تن مواد غذایی و 100 تن مواد دارویی با خود حمل می کند. پزشکان، کارگران و خبرنگاران نیز در این کشتی حضور دارند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها