کد خبر: 238981
تاریخ انتشار :

نمایندگان از پاسخ‌های وزیر کار درباره مشکلات کارگران معدن قانع شدند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان سؤال کلی حسین طلا نماینده تهران از علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این سؤال پیش از این در کمیسیون اجتماعی مورد رسیدگی قرار گرفته بود اما به دلیل عدم اقناع نماینده سؤال‌کننده از پاسخ‌های وزیر، سؤال برای بررسی بیشتر به صحن علنی موکول شد.

در خلاصه سؤال حسین طلا از وزیر کار آمده است: انفجار گاز در معدن زغال سنگ، در معدن منطقه پاوه دانا و ناکارآمدی و ناتوانی بازرسان کار در حفظ جان کارگران که منجر به کشته و مجروح شدن شماری از آن گردیده است.

وکلای ملت با 114 رأی موافق، 84 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر در صحن علنی، از پاسخ‌های ربیعی قانع شدند.

به گزارش فارس، پیش از این وکلای ملت پیش از این به علی‌‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش (2 کارت زرد)، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی (یک کارت زرد)، رضا فرجی‌دانا وزیر سابق علوم (یک کارت زرد)، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی (دو کارت زرد )، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (یک کارت زرد)، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور (یک کارت زرد) و محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجات (2 کارت زرد) و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (یک کارت زرد) داده‌ بودند.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، در صورتی که تعداد کارت‌های زرد یک وزیر به عدد 3 برسد، زمینه استیضاح وی در صحن علنی فراهم می‌شود.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها