کد خبر: 240983
تاریخ انتشار :

شریف‌زاده: مانع‌های پرقدرت و پُرزوری وجود دارد و ورود الان احمدی‌نژاد به سیاست کار عبثی است /احضار احمدی‌نژاد به دادگاه یک مانور بود، شاید بعدا واقعی شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، بهمن شریف زاده، روحانی نزدیک به محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی در گفتگویی با نامه نیوز درخصوص مباحث مطرح شده پیرامون تحرکات انتخاباتی رییس جمهور سابق برای بازگشت به سیاست، گفت: آقای احمدی نژاد اصلا واجد رسانه نیست، آقای احمدی نژاد در عمر دو دولتش یک رسانه بیشتر نداشت که روزنامه ایران بود. آنهم من معتقدم در بطنش همه اعضای آن روزنامه حامیان آقای احمدی نژاد نبودند. برای همین الان اگر وارد عرصه جدال شود سخن احمدی نژاد را چه کسی بازگو خواهد کرد، درست است که ممکن است مخالفان آقای احمدی نژاد این سخنان را انعکاس دهند اما چطور انعکاس دهند مهم است. دلیل دیگر این است که ورود الان آقای احمدی نژاد به عرصه سیاست فایده‌ای ندارد، کار عبثی است.
وی تصریح کرد: ایشان یک تجربه‌ای در یک سال آخر دوره ریاست جمهوری خودشان داشتند و آن تجربه ممانعت از برنامه‌هایش بود. ایشان برنامه‌های زیادی داشت من جمله اجرای فاز دوم یارانه‌ها. ایشان بر این باور بود که با اجرای فاز دوم یارانه‌ها می‌شود با فشاری که از تحریم‌ها بر مردم می آید مقابله کرد و غرب به زانو درآورد لذا ایشان فاز دوم را طراحی کرد و اعلام کرد که یارانه‌ها را 3 برابر کنیم و از 40 هزار تومان به 120 هزارتومان برسانیم، برخی مخالفت کردند که بهتر است نامی از آنها نبریم. نهایتا کار به یک تیم اقتصادی کشید که این تیم اقتصادی بعد از بررسی گزارش کرد که دولت درست می گوید. بنابراین جلسه‌ای با حضور همه قوا و فعالان مجلس برگزار شد، بحث شد، گزارش تیم اقتصادی داده شد، مخالفان و موافقان صحبت کردند و نهایتا رهبر انقلاب فرمودند میانه کار گرفته شود. یعنی نه 120 هزار تومان آقای احمدی نژاد نه 40 هزار تومان فعلی.
این چهره روحانی تاکید کرد: بعد از سخنان رهبری آقای احمدی‌نژاد گفت ما که با 3 برابر یارانه‌ها آمادگی داشتیم پس با میانه هم مشکلی نداریم و کاملا آماده ایم که از فردا آغاز کنیم. اما باز هم بعد از این جلسه عده ای گفتند ما اجازه اجرا نمی دهیم. حال سوال من این است، آقای احمدی نژاد دولت است و گفته که دولت جلو می‌آید، رهبری هم بنابر آنچه در رسانه ها اعلام شد تاکید کردند فاز دوم هرچه زودتر اجرایی شود ولی نشد. چه فایده ای دارد که با این شرایط و ممانعت ها آقای احمدی نژاد به میدان بیاید؟ مگه کاری می تواند بکند وقتی نمی شود؟، وقتی مانعی وجود دارد آنگونه که عنوان کردم. مانعی که حتی گوش به حرف رهبر نمی دهد، مانعی که حتی حرف رهبر بر زمین می ماند،
شریف زاده اظهار داشت: می خواهم بگویم پس مانع خیلی پُر زور است.وقتی مانع پرقدرت و پُر زور اینجوری وجود دارد آقای احمدی نژاد چه کاری می تواند بکند، آقای احمدی نژاد می گوید من رییس جمهور بودم نتوانستم کار کنم حالا که هیچ کاره ام چه کاری می توانم بکنم. می تواند این را بگوید دیگر؟ من از آقای احمدی نژاد نقل قول نمی‌کنم ها، نظر خودم را می‌گوید که وقتی ایشان در ریاست جمهوری با چنین موانعی روبرو بود حالا که رییس جمهور نیست ورودش به سیاست چه نتیجه و اثری دارد؟ ایشان این مسائل را می بینند و سکوت اختیار کرده اند. تا وقتی که شرایط فراهم شود.
این چهره سیاسی نزدیک به مشایی در بخشی دیگر از گفتگوی خود به پرونده های رییس جمهور سابق در دادگاه اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه علیه ایشان پرونده تشکیل داده، خب بدهد، اگر به جایی رسید و دلیل ارائه شد به دادگاه می رود ولی تا وقتی دلیلی ارائه نشده دعوا کند؟ اخیرا هم گفتند قوه قضاییه همه شاکیان احمدی نژاد را احضار کرده و شکایت شان را ثبت می کند، بکند، آقای احمدی نژاد تا الان موضعی گرفته است؟ اگر این شکایت ارزشمند بود درست بود خب قوه قضاییه به جریان بیندازد. راجع به احضار ایشان هم بحث نکنیم، دیدید که ادامه پیدا نکرد پس معلوم است چیزی نبود صرفا یک مانور بود. نمی دانم شاید بعدا واقعی شود.
مشروح بخش نخست گفتگوی نامه نیوز با شریف زاده را {اینجا} بخوانید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها