کد خبر: 241718
تاریخ انتشار :

اعتماد مردم به مذاکره‌کنندگان کشورمان سرمایه اجتماعی است/ شیطان را می‌شود شکست داد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، مرتضی میر باقری عصر امروز در جمع مدیران خراسان شمالی اظهار کرد: ملت ما ثابت کرده‌اند که در مذاکرات هسته‌ای پشت نظام اسلامی ایستاده‌اند و از تیم مذاکره‌کننده کشورمان حمایت می‌کنند.

وی بیان داشت: تیم مذاکره‌کننده کشورمان با غرب در واقع امنای نظام اسلامی بوده که در این مذاکرات از حقوق جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه ما به طرف مقابل خودمان ایمان نداریم و آنان طی سال‌های گذشته تلاش داشته‌اند جمهوری اسلامی را به حاشیه رانده تا پیروز نشود گفت: شیطان را می‌شود شکست داد و این را آموزه‌های دینی به ما می‌گوید.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: البته رسیدن به این هدف شرط و شروطی دارد و آن هم این است که باید به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان اعتماد شود.

میرباقری تاکید کرد: باید این موضوع را با یک‌صدایی و وحدت عملا نشان دهیم و به‌منصه ظهور و بروز برسانیم.

وی با یادآوری اینکه مردم به تیم مذاکره‌کننده کشورمان اعتماد دارند بیان داشت: به‌طور قطع این اعتماد مردم به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان یک سرمایه ارزشمند اجتماعی است.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی در بخش دیگری با اشاره به وجود تنوع قومیتی و سطوح طبقاتی در کشور اظهار کرد: طبیعتا با داشتن چنین شرایطی با چندین گسست‌هایی مواجه هستیم که موجب اختلافاتی به‌خاطر آن شده است که البته طبیعی هم هست، البته دشمن می‌تواند در این عرصه‌ها شیطنت‌هایی را بکند که باید مراقب آن بود.

وی با اشاره به وقوع حوادثی در سال گذشته و امسال از جمله حادثه اسیدپاشی اصفهان یا مرگ یک خواننده و همچنین حادثه مهاباد تصریح کرد: برخی از این موضوعات مثل حادثه مهاباد دستمایه توطئه دشمنان شده و آنان با سوءاستفاده از جریان قومیت‌ها تلاش در بزرگ‌نمایی آن کردند.

میرباقری خاطرنشان کرد: در حادثه مهاباد دشمن تلاش کرده تا این موضوع را با استفاده از مباحث قومیتی به سمت حاکمیت جهت بدهد تا مسائل را به‌نفع خود رقم زده و به اهداف پلید خود برسد.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: البته با روشن کردن مسائل از سوی نهادهای اجتماعی و انتظامی برای مردم، این جریان کنترل شد اما باید همواره هوشیار بود چرا که دشمن مرتبا برای کشور ما نقشه می‌کشد و تلاش داشته تا مسائل و حوادث را به نفع خود سمت و سو بدهد.

وی بیان داشت: در جریان این حادثه دشمن تلاش داشت تا با استفاده از فضای وایبر مسئله کذبی را مطرح بکند تا مردم را به نظام جمهوری اسلامی و مسئولان آن بدبین کند و رضایت‌مندی را کاهش دهد.

میر باقری ادامه داد: به طور حتم زمانی که نظام اسلامی در عرصه‌های گوناگون به توفیقات دست یافته آنان به‌‌دنبال شیطنت هستند تا با بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی نظام را دچار مشکل و چالش کنند.

وی در بخش دیگری با اشاره به مطالعات انجام شده در حوزه سرمایه اجتماعی بیان داشت: سرمایه اجتماعی متشکل از سه مولفه اعتماد، رضایت‌مندی و مشارکت است که اگر سرمایه اجتماعی وجود نداشته باشد به‌طور حتم باعث اثر‌گذاری در سایر حوزه‌ها خواهد شد.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی بیان داشت: سرمایه اجتماعی در واقع سرمایه‌ای برای بهره‌وری و تکمیل‌‌کننده سایر سرمایه گذاری‌ها است که باید بدان توجه بیشتری را داشت.

وی خواستار توجه مدیران به مسئله سرمایه اجتماعی به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه شد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها