کد خبر: 243737
تاریخ انتشار :

ظریف در دیدار وزیر خارجه تاجیکستان: آرامش‌ و ثبات تاجیکستان برای تمام همسایگان، اطمینان‌بخش خواهد بود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز محمدجواد ظریف در این دیدار با اشاره به پیوندهای تاریخی و عمیق بین دو ملت ایران و تاجیکستان، تقویت مناسبات دو کشور در همه زمینه‌ها بویژه در حوزه اقتصادی را قابل توسعه و گسترش دانست و ابراز امیدواری کرد با رفع مشکلات و موانع پیش روی برخی از شرکت‌های ایرانی فعال در تاجیکستان، زمینه‌های مناسبی برای تعمیق و توسعه همکاریهای تجاری و اقتصادی متقابل فراهم شود.
وزیر امور خارجه کشورمان تلاش‌های گروه‌های تروریستی مختلف از جمله داعش برای تقویت حضور خود در مناطق مختلف آسیای غربی و آسیای میانه را یک نگرانی جدی مشترک برای منطقه ارزیابی کرد و بر لزوم همکاری بیشتر مسئولان کشورهای همسایه برای مقابله با آن و همچنین تقویت امنیت و ثبات بیشتر در منطقه تأکید کرد.
ظریف همچنین در این دیدار، آرامش و ثبات در تاجیکستان را برای تمام همسایگان، اطمینان‌بخش و برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم و راهبردی توصیف کرد و افزود: نهادهای ذیربط جمهوری اسلامی ایران برای همکاری‌های دو و چندجانبه برای مقابله با تهدیدات امنیتی مشترک و افراط گرایی و تروریسم آمادگی کامل دارند.
وی حمایت جمهوری اسلامی ایران از وحدت و انسجام ملی در تاجیکستان که بر پایه آن اسلام اعتدالی مورد توجه قرار گیرد، را مورد تاکید قرار داد.
سراج‌الدین اصل اف وزیر خارجه تاجیکستان نیز در این دیدار ضمن استقبال از پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای تقویت مناسبات متقابل در حوزه اقتصادی، دیدار مقامات دو کشور در سطوح مختلف برای تقویت مناسبات دو جانبه در تمامی حوزه‌ها را امری ضروری خواند و از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال امنیت، ثبات و توسعه تاجیکستان قدردانی کرد.
وزیر امور خارجه تاجیکستان، گروه‌های تروریستی، تولیدکنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر و گروه داعش را از جمله مهمترین تهدیدات امنیتی کشورهای آسیای مرکزی برشمرد و بر ضرورت تقویت همکاری‌های مشترک میان همسایگان در این زمینه تاکید کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها