کد خبر: 247832
تاریخ انتشار :

روحاني: بايد خونريزي ميان برادران مسلمان متوقف شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني روز پنجشنبه در تماس تلفني امير قطر با وي، ضمن ابراز تاسف از حوادث درگيري‌هاي منطقه گفت: بايد همه دست به دست هم دهيم تا درگيري و خونريزي ميان برادران مسلمان متوقف شود.
رئيس‌جمهور با اشاره به گسترش تروريسم و فعاليت گروه‌هاي تروريستي در منطقه، اظهارداشت: همه کشورهاي منطقه از مساله تروريسم رنج مي‌برند چرا که اقدامات گروه‌هاي تروريستي به نفع هيچ کدام از کشورهاي منطقه نيست و سد و مانع بزرگي براي توسعه منطقه و تقويت روابط ميان کشورها است. دکتر روحاني، بر امداد و کمک رساني به آسيب ديدگان جنگ در همه کشورها به ويژه يمن تاکيد کرد و خواستار تلاش کشورها براي امدادرساني به آسيب ديدگان و حل مشکلات منطقه شد. رئيس‌جمهور در ادامه با تاکيد بر علاقه‌مندي کشورمان براي گسترش مناسبات با همه کشورهاي دنيا به ويژه همسايگان گفت: زمينه‌ها و ظرفيت هاي بسيار خوبي در عرصه سياسي و اقتصادي ميان ايران و قطر وجود دارد که بايد از آن به بهترين نحو استفاده شود. امير قطر هم در اين تماس تلفني با تبريک فرا رسيدن ماه مبارک رمضان به دکتر روحاني و درخواست ابلاغ سلام وي به مقام معظم رهبري، گفت: روابط ما با جمهوري اسلامي ايران، ديرينه، تاريخي و مستحکم است و ما خواهان تقويت بيش از پيش اين روابط هستيم. شيخ تميم بن حمد آل ثاني اظهارداشت: ممکن است گاهي در برخي مسايل، اختلاف ديدگاه وجود داشته باشد اما دو کشور دوست، برادر و همسايه بايد از اين موانع عبور کنند. امير قطر با استقبال از گسترش بيش از پيش روابط اقتصادي و تجاري ميان تهران و دوحه گفت: قطر براي تقويت و رونق همکاري ها و مبادلات تجاري ميان دو کشور، امکانات ويژه اي را احداث کرده است. شيخ تميم با تاکيد بر نقش و جايگاه مهم ايران در حل و فصل مسايل منطقه‌اي افزود: ايران مي تواند نقش بسيار مهمي در استقرار صلح و آرامش در منطقه ايفا کند و همه ما وظيفه داريم در ايام ماه مبارک رمضان براي تقويت صلح و امنيت منطقه کوشش کنيم.
وي با تاکيد بر اينکه براي حل مناقشات منطقه به ويژه در يمن، عراق و سوريه، بايد زبان گفت‌وگو به جاي درگيري‌ها حاکم شود، گفت: وزارت خارجه‌هاي دو کشور با تقويت ارتباطات خود بايد همه راه حل ها را براي حفظ منافع ملت هاي دو کشور و منطقه به کار گيرند.
منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها