کد خبر: 248683
تاریخ انتشار :

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: جناح‌های سیاسی فضای ماه رمضان را با تعبیرات زننده آلوده نکنند/ هرگونه توهین به برادر و خواهر مسلمان یک گناه بزرگی است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، متن کامل پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ایام و لیالی این ماه مبارک را به همه مسلمانان جهان مخصوصاً ملّت عزیز ایران تبریک عرض می‌کنم. فراموش نکنیم این ماه، ماه محبّت و دوستی و وحدت و همدلی است، چرا که همه در یک برنامه واحد الهی شرکت دارند، برنامه‌ای که مایه لطافت روح و نورانیت دل و صفای باطن است.

به همین دلیل در این ماه بیش از هر ماه دیگر باید به فکر نیازمندان، بیماران کم‌درآمد و زندانیان بی‌گناه بود. در این ماه عزیز جناح‌های مختلف سیاسی و اجتماعی باید بکوشند فضای آن را با سخنان تند و تعبیرات زننده آلوده نکنند و اگر قبلاً چنین چیزی از آنها سرزده جدّاً در پیشگاه خدا عذرخواهی کنند.

کشور ما لحظات بسیار حساسی از عمر سیاسی و اجتماعی خود را می‌گذراند و دشمن دندان تیز کرده و در کمین نشسته و هر روز بهانه نامعقول تازه‌ای می‌گیرد و از هر موضوعی برای پاشیدن بذر اختلاف استفاده می‌کند.

برادران و خواهران عزیز باید به هوش باشند و بازیچه دست دشمن نشوند، باید به همه ارکان نظام و قوای سه‌گانه احترام بگذارند و پشت آنها را در صحنه مبارزه با دشمن خارجی خالی نکنند.

می‌دانیم هرگونه توهین به برادر و خواهر مسلمان یک گناه بزرگی است که ارزش اعمال این ماه را از بین می‌برد. البته انتقاد سازنده بسیار مفید است ولی به صورت محترمانه و دلسوزانه باید مطرح شود و از تعبیرات زشت و هتاکی باید پرهیز کرد که به طور قطع برخلاف روح تعلیمات اسلام است.

از جمله وظایف ما در این ماه عزیز دعا برای نجات مسلمانان از چنگال آتش‌افروزان غربی و بازیچه‌های دست آنها در کشورهای اسلامی است و مخصوصاً باید به مسلمانان یمن دعا کرد که در این ماه مبارک رمضان در حالی که روزه دارند زیر بمباران آل سعود قرار گرفته، همان بیگانگان از اسلام که نه حرمت ماه‌های حرام را که صریح قرآن مجید است به رسمیت می‌شناسند و نه احترامی برای ماه رمضان قائلند.

لازم است همه مسلمانان در این ماه بعد از نمازها به صورت دسته جمعی یا انفرادی برای نجات آنها و نابودی دشمنانشان دعا کنند.»

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها