کد خبر: 249410
تاریخ انتشار :

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: توطئه علیه محور مقاومت نتوانسته خللی در مقاومت ملت سوریه ایجاد کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، علاء‌الدیم بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار "محمد ابراهیم‌الشعار" وزیر کشور سوریه با اشاره به اهمیت رفت و آمد هیئت‌های سیاسی و پارلمانی میان دو کشور، گفت: ملت و دولت ایران همواره در مشکلات و موفقیت‌های مردم سوریه در کنار آنها هستند.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از روند توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های گوناگون حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه با مهم خواندن مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته میان وزرای کشور ایران و سوریه، افزود: افزایش ارتباط و همکاری میان ایران، عراق و سوریه در بازگرداندن امنیت و آرامش به منطقه و غلبه بر تروریست‌ها مؤثر است.

بروجردی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: توطئه پیچیده طراحی شده علیه محور مقاومت در سوریه علی‌رغم مساعدت‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا و همپیمانان غربی و منطقه‌ای آن و عبور از خطوط قرمز انسانی و اسلامی، با گذشت بیش از 4 سال نتوانسته است خللی در مقاومت ملت و دولت سوریه ایجاد کند.

وی در پایان این دیدار با تجلیل از مقاومت ملت و دولت سوریه به رهبری بشار اسد، گفت: وظیفه انقلابی و اسلامی ما حکم می‌کند تا به برادران و خواهران مسلمان خود در سوریه کمک کنیم و به فضل و یاری خدا پیروزی از آن مردم سوریه خواهد بود.

همچنین "محمدابراهیم‌الشعار" وزیر کشور سوریه نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش‌ها و کمک‌های معنوی جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه، گفت: سوریه با جدیت کامل در خط مقدم مبارزه با تروریسم در منطقه قرار دارد و در این راه یاری و کمک دوستان خود از جمله ایران نقش مهمی در غلبه بر مشکلات و دستیابی به پیروزی دارد.

وی افزود: امروزه بر کسی پوشیده نیست که ائتلاف آمریکا، رژیم صهیونیستی و همپیمانان منطقه‌ای آنها نظیر عربستان سعودی، قطر و ترکیه با کمک به گروه‌های تروریستی و حمایت مالی و تسلیحاتی از آنها قصد ضربه‌زدن به محور مقاومت در سوریه را دارند.

وزیر کشور سوریه همچنین گفت: علی‌رغم ادعاهای غرب و آمریکا در مبارزه با تروریسم، گسترش این پدیده شوم در منطقه در راستای طراحی‌های آنان صورت گرفته است.

"شعار" در پایان این دیدار خاطر نشان کرد: افزایش همکاری و رایزنی میان مسئولان ایرانی و پارلمانی دو کشور نقش مؤثری در غلبه بر بحران فعلی در منطقه و ناکام گذاشتن کشورهای حامی تروریسم در دستیابی به اهداف پلیدشان دارد.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها