کد خبر: 253971
تاریخ انتشار :

تقوی:تمامی احزاب اصول‌گرا به انجام برنامه‌های شورای همگرایی تاکید دارند/ جلسات همگرایی اصولگرایان را به خود نسبت نمی‌دهم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز در ضیافت افطاری حزب موتلفه اسلامی که امشب در مدرسه شهدای موتلفه برگزار شد، با اشاره به سیره اخلاقی مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی، اظهار داشت: آقای عسگراولادی جز در مسیر خیر و خوبی قدم بر نداشت و زبانش جز خیر و خوبی و هدایت و دلسوزی کلامی بر نیامد.

وی به نقش احزاب در نیروسازی اشاره کرد و گفت: احزاب باید با اطلاعاتی که دارند و نیز طراحی آموزش‌های مختلف سعی در تربیت نیروهای جامعه داشته باشند و این یکی از کارهای مهم احزاب محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام تقوی افزود: یک حزب فعال هیچ‌گاه تحمل نمی‌کند که نیروهای علاقمندش در جامعه پخش باشند و حتی نادیده گرفته شوند. قدرت یک حزب همین بخش از نیروهای پراکنده‌اش در جامعه است و در همین راستا نباید به کادر رسمی خود اکتفا کند.

وی تصریح کرد: احزاب علاوه بر جذب نیروهای پراکنده خود باید آنها را به دستگاه‌های اجرایی نیز جذب کنند.

قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز به جلسات همگرایی اصول‌گرایان اشاره کرد و گفت: بیش از یک سال و نیم است که جلسات همگرایی اصوگرایان دنبال می‌شود و این جلسات در محضر مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی و با اذن ایشان آغاز شد.

حجت‌الاسلام تقوی به جلسات همگرایی اصولگرایان اشاره و خاطرنشان کرد: این جلسات با حضور نیروهای مخلص اصول‌گرا و علاقمند به نظام برگزار می‌شود و تاکنون به 29 استان سفر کردیم و با دوستان جلسه‌ای گذاشتیم و با هم غزل همگرایی را سر دادیم.

وی تاکید کرد: هرگز برگزاری جلسات همگرایی اصولگرایان را به خود نسبت نمی‌دهم. اگر احزاب و گروه‌های اصولگ‌را مانند حزب پایداری، جمعیت ایثارگران و نیروهای آزاد و همچنین شخصیت‌های ارزشی وابسته به نظام کمک نمی‌کردند، این همگرایی به نقطه عطف خود نمی‌رسید.

قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز افزود: دوستان و برادران حاضر در حزب موتلفه اسلامی جزو اولین کسانی بودند که با ندای خیرخواهانه خود به همگرایی اصول‌گرایان لبیک گفتند.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه برخی احزاب نسبت به جلسات همگرایی با احتیاط برخورد می‌کردند، گفت: امروز تمامی احزاب اصول‌گرا چه آنانی که دیر به ما پیوستند و چه آنانی که از ابتدای کار شورا به ما پیوسته بودند، تاکید دارند که به برنامه‌ریزی‌ها عمل خواهند کرد.

وی به مشکلات سر راه جلسات همگرایی اصول‌گرایان اشاره کرد و گفت: این جاده باید هموار و موانع آن برداشته شود تا این حرکت با سرعت قابل قبولی به سوی تعالی حرکت کند.

قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز به الزامات همگرایی اشاره و تصریح کرد: ما توقع نداریم که صددرصد همگرایی اصولگرایان محقق شود و تا امروز توانسته‌ایم بیش از 80 درصد نیروهای ولایی و ارزشی را دور هم جمع کنیم و با 10 درصد بقیه دچار مشکل هستیم.

وی افزود: نمی‌خواهم بگویم که در چه جاهایی مشکل داریم و یا کدام افراد با ما هماهنگ نیستند. ما تلاش داریم که همه اصولگرایان از صفر تا 100 در مجموعه همگرایی قرار گیرند و کسی از آن خارج نشود.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه هر کسی که خارج از مجموعه اصول‌گرایی قرار گرفت باید هزینه اقدام خود را پرداخت کند، تاکید کرد: کسی که ادعای اصول‌گرایی می‌کند و در عین حال قصد دارد راه خود را از این جریان جدا کند باید به مردم معرفی شود تا آنها تکلیفش را مشخص کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم 10 تا 15 درصدی که به جلسات همگرایی اصولگرایان نپیوستند، جذب این جلسات شوند.

قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز سرمایه اجتماعی را یکی از لازمه‌های همگرایی دانست و گفت: باید سرمایه اجتماعی خود را افزایش دهیم، چرا که بدون آن امکان موفقیت وجود ندارد. سرمایه اجتماعی در واقع همان اعتمادی است که مردم به یک جریان خاص پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام تقوی حزب موتلفه اسلامی را یک سرمایه اجتماعی دانست و گفت: این حزب با وجود افرادی مبارزطلب در راه به ثمر رسیدن انقلاب تلاش‌هایی کرده و به خاطر شخصیت‌هایی که در دل این مجموعه حضور دارند برای خود یک سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود.

وی وحدت را سرمایه جامعه دانست و گفت: هیچ قومی و ملتی بدون وحدت به اهداف خود نمی‌رسد. سرمایه ما وحدت است که معتقدیم باید تقویت شود و جلسات همگرایی در واقع برای تحقق این امر برگزاری می‌شود.

قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز امید را یکی دیگر از سرمایه‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: اگر گروه‌های اصولگرایی سرخورده شوند همین موضوع می‌تواند مقدمه شکست آنها و عدم تداوم‌شان در مسیر امید باشد.

حجت‌الاسلام تقوی درباره لزوم تاکید بر قدر مشترک‌ها میان جریان‌های اصولگرایی، گفت: اگر قدر مشترک‌ها را لحاظ نکنیم، اجتماعات به هم گره نخواهد خورد. این قدر مشترک‌ها آن قدر زیاد است که به عنوان تفرقه اجازه حضور و وجود را نخواهد داد و معتقدیم پیروزی ازولایت و ولی فقیه و راه امام یکی از مهمترین قدرمشترک‌هاست.

وی به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: در مذاکرات باید منتظر باشیم که آینده‌مان به کجا خواهد رسید؟ به عنوان مثال اگر توافق حاصل شود و یا اینکه این مذاکرات به شکست بیانجامد، آرایش نیروهای سیاسی چگونه خواهد شد و وظیفه ما نیز در قبال این تغییرات چه می‌شود؟

قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: در شبهای احیا دعا کردیم که تیم مذاکره‌کننده با دست پر به کشور بازگردد.

وی در پایان به تغییر و تحولات در استان فارس و استعفای جمعی نمایندگان این استان در مجلس اشاره کرد و گفت: آقای احمدی استاندار مستعفی فارس در چینش گروه‌های سیاسی اصولگرا قرار نمی‌گرفت، اما ایشان انسانی بسیار متین و با شخصیت بود و حتی نماینده ولی‌فقیه در این استان از عملکرد وی رضایت داشت.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها