کد خبر: 255139
تاریخ انتشار :

سرلشکر صفوی: حکومت هایی که از جنس قرآن باشند نجات دهنده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، ،سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی، مسئول هیئت امناء خیریه امدادگران عاشورا، در بیستمین مجمع بزرگ رزمندگان بهداری دفاع مقدس و خیریه امدادگران عاشورا با اشاره به پشت سر گذاشتن ماه پر خیروبرکت رمضان و آماده شدن برای یک سال بندگی و اطاعت خداوند، گفت:از خدا می‌خواهم این ماه را ماه غفران، رحمت، برکت و نجات و عاقبت به خیری برای همه شما عزیزان و بنده قرار دهد.

وی ادامه داد:عزیزان من هدف نهایی روزه آن است که انسان‌ها به درجه تقوا برسند. پیچیده‌ترین موضوع در مکاتب فلسفی بحث انسان است. و این پیچیدگی انسان از دو ناحیه است. یکی از این ناحیه که خداوند قدرت درک و شناخت و دریافت مختص به انسان‌ها را داده است و دیگری خواسته‌ها و میل‌های انسانی است.

وی افزود:هیچ مکتبی به‌اندازه اسلام آن‌هم مکتب نورانی شیعه راجع به انسان صحبت نکرده است. انسان موضوع اصلی، از ابتدا تا انتهای قرآن است. پیامبر بزرگ ما و ائمه اطهار (ع) هم‌دلشان می‌خواهد، انسان‌هایی که در مکتب اسلام و شیعه رشد می‌کنند انسان‌های قرآنی و انسان‌های مطلوب باشند. خداوند می‌خواهد که انسان، با معرفت و عمل به قرآن به سعادت دنیا و آخرت برسد، البته عمل به قرآن چه به‌صورت فردی و یا به‌صورت گروهی و یا به‌صورت حکومت، نجات‌دهنده بشریت است و حکومت‌هایی که از جنس قرآن باشند نجات‌دهنده‌اند.

صفوی گفت:برخی می‌گویند که نمی‌شود به انسانی که مدنظر قرآن است تبدیل شد. خداوند برای اینکه به انسان‌ها بگوید می‌شود این کار را کرد، چهارده نفر انسان نمونه را خلق کرد. این چهارده معصوم الگوی انسان ها قرآنی هستند، اگر بخواهیم نجات پیدا کنیم یک دستمان بایستی در دامن قرآن و دست دیگرمان در دامان اهل‌بیت باشد، قرآن و اهل‌بیت را ه نجات در دنیا و آخرت را به ما نشان می‌دهند.

مشاور عالی‌مقام معظم رهبری در پایان به تشریح مختصات و برتری‌های انسان نسبت به سایر مخلوقات خداوند پرداخت و برخی از این مختصات را، شامل حقیقت‌جویی، گرایش به خیر و کسب فضایل، گرایش به جمال و زیبایی، گرایش به خلاقیت و نوآوری و ابداع و عشق و پرستش در انسان دانست .

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها