کد خبر: 257408
تاریخ انتشار :

تذکر سیاسی سخنگوی شورای شهر تهران به ظریف/دیگر عضو شورا: تذکر به وزیر امورخارجه وظیفه ما نیست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، ضا تقی‌پور در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه تذکری به وزارت امور خارجه دارم، گفت: در دوره جدید که تنظیم روابط جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها بر مبنای احترام متقابل خواهد بود و الان که خطوط اصلی سیاست‌ها در حال ریل‌گذاری است، تاکید می‌کنم؛ ملت ما کشورهایی را که در دوران تحریم بارها ملت ایران را تهدید کرده و کارشکنی کرده‌اند، به فراموشی نسپرده‌اند.

وی ادامه داد: مسئولین سیاست خارجی باید به این نکته توجه کنند که حافظه تاریخی ملت ما پاک شدنی نیست و پرونده‌هایی همچون پرونده خون‌های آلوده را مختومه نمی‌دانیم.

سخنگوی شورای شهر تهران اضافه کرد: اکنون که دنیا در برابر خواست به حق مردم و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاسی سر فرود آورده است و این حق را پذیرفته است. قطعا باید چنین کشورهایی در انتهای صف بایستند ودقت کنیم که کشورهای دوست و همکار که در دوران سخت با ما همکاری کردند، در تنظیم روابط خارجی در اولویت قرار دارند.

پس از سخنان تقی‌پور، حکیمی‌پور به تذکر آیین‌نامه‌ای پرداخت و گفت: بر اساس ماده 73 قانون شوراها، اعضای شورای شهر وظایفی قانونی دارند که در این میان و بر اساس قانون تذکر به وزارت خارجه از وظایف شورای شهر نیست.

وی ادامه داد: تذکرات ما باید در ارتباط با وظایف ما باشد، زیرا ما در خارج از شورا جایگاه و تریبون برای صحبت داریم، لذا نباید وظایفی که مربوط به شورا نیست حتی اگر به جا باشد به شورا بیاوریم.

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها