کد خبر: 260200
تاریخ انتشار :

عملیات انتحاری احمدی نژاد با «اسلحه شکایت»/ فرافکنی بزرگ برای تبرئه در نزد افکار عمومی

عملیات انتحاری احمدی نژاد با «اسلحه شکایت»/ فرافکنی بزرگ برای تبرئه در نزد افکار عمومی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مصطفی داننده: احمدی نژاد و تیم او رسما وارد عرصه سیاسی کشور شده‌اند. این بازگشت اما نه از مسیر فعالیت‌های سیاسی و حزبی صورت گرفته است بلکه رئیس دولت نهم و دهم تصمیم گرفته از هر کسی که علیه او و نزدیکانش سخن بگوید شکایت کند. او تصمیم گرفته است با اسلحه شکایت رجعت سیاسی کند.

وکیل او از اسحاق جهانگیری و اشرفی اصفهانی شکایت کرد و عبدالرضا داوری از شکایت اسفندیار رحیم‌مشایی از مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری خبر داد که روز شنبه در قوه قضاییه ثبت می‌شود. شکایت مشایی در در پی سخنان صریح وزیر دادگستری دولت روحانی در موردنقش مشایی در فساد سه هزار میلیاردی بود. وزير دادگستري اخيرادر گفت و گويي با روزنامه ايران، گفته بود: «رئیس دفتر آقای احمدی نژاد در پرونده سههزار میلیاردی نقش قابل توجهی داشته اند. واگذاری فولاد و پروژه تهاتر دوطبقه کردنجاده چالوس به نور، جلسه ای در هتل استقلال به دستور مستقیم آقای مشایی بود. آقای مشایینامه داده بودند و نقش قابل توجهی داشتند.»

سوالی که این روزها همه به دنبال پاسخ به آن هستند چرایی انتخاب این استراتژی از سوی محمود احمدی نژاد است؟ برای پاسخ به این سوال باید جستجویی در حال و احوال این روزهای احمدی نژاد کرد. رئیس جمهور سابق ایران، روزهای سختی را در پی بازداشت نزدیک ترین افرادش سپری کند. او بقایی را در زندان می‌بیند. با رحیمی سرشاخ شده است و شایعه بازداشت مشایی هر روز جدی تر می‌شود. در کنار این‌ها بسیاری از قوه قضائیه می‌خواهند که به سراغ خود او به عنوان رئیس دولت بروند. آنها نقش احمدی نژاد را در تخلفات دولت گذشته پررنگ می‌دانند.

حسین سبحانی نیا از نمایندگان نزدیک به لاریجانی در مجلس در مورد نقش احمدی نژاد در فسادهای گذشته می‌گوید:« مگر می شود در دولت مسائلی اتفاق بیفتد خیلی افراد بدانند ولی به ریس دولت و احمدی نزاد این مسائل و برداشت ها منتقل نشود ،قطعا وی در جریان بوده است. »( اینجا )

همه این مسائل باعث شده است تا احمدی نژاد، برای احیای سیاسی خود دست به یک انتحار بزرگ بزند و آنهم رودرو شدن با اعضای دولت یازدهم در دادگاه است. او اوضاع را برای خود تنگ دیده است و به خاطر همین تصمیم گرفته است راه گریزی از این میدان برای خود پیدا کند. پاتک این تک، قطعا کشاندن اعضای دولت روحانی به میدانی است که خود آنها برای احمدی نژاد طراحی کرده‌اند.

رئیس سابق دولت می‌خواهد آنها را وارد بازی «دادگاه و هیجان» کند. قطعا به دادگاه رفتن معاون اول دولت و یا وزیر دادگستری می‌تواند تا چندین هفته همه حواس‌ها را از فسادهای دولت قبل به شکایت‌های احمدی نژاد معطوف کند.رئیس جمهور سابق ایران تنها راه نجات خود را در یک « فرافکنی بزرگ» می‌بیند. او می‌خواهد رسیدگی به پرونده‌های قضایی نزدیکانش را برای چند ماهی به تاخیر بیندازد، و پرونده وزرای روحانی تبدیل به تیتر یک رسانه‌های کشور شود.

او در روزهایی نه چندان دور دولت خود را پاک ترین دولت و نزدیکان خود را پاک ترین دولتمردان ایران می‌دانست و این در حالی است که این روزها با پیگیری‌های قوه قضائیه و دولت، مشخص شده است که فسادهای گسترده‌ای در دولت دهم شکل گرفته است و احمدی نژاد باید پاسخ این ابهامات را بدهد. قطعا مردم او را متهم شماره یک تمام این پرونده‌ها می‌دانند. بسیاری از مردم شعارهای او را باور کرده بودند و تصور می‌کردند که احمدی نژاد برای قطع دست فساد درکشور آمده است اما حالا می‌بینند که دولت دهم و رئیس آن متهم اصلی فسادهای بزرگ اقصادی در کشور حس هستند. امروز مردم به دنبال اعتماد از دست رفته خود هستند و احمدی نژاد نیز به خوبی این را می‌داند. او تنها راه پاسخ گویی به مردم را شکایت می‌داند. او می‌خواهد خود را تبرئه کند اما آیا احمدی نژاد با این حجم پرونده‌های موجود عیلیه او و نزدیکانش، و اعلام آمادگی دولت روحانی برای شفاف سازی فضا و عملکرد دولت دهم، می‌تواند خود را از این فضای ایجاد شده نجات دهد؟

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها