کد خبر: 263070
تاریخ انتشار :

وزیر کشور: امیدواریم نظر شورای نگهبان در خصوص دستگاه‌های الکترونیکی رأی جلب شود/امیدواریم صندوق‌های آرا به صورت شفاف باشد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در بازدید از سازمان ثبت احوال و ستاد انتخابات کشور در محل سازمان ثبت احوال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز از تلاش‌ها کوشش‌ها و سعی همه همکاران در جمع آوری مشخصات مروط به آمار فوت، طلاق، ازدواج و سایر موارد در سازمان ثبت احوال بازدید شد و ثبت این اطلاعات در تصمیم گیری‌ها به ما کمک خواهد کرد.

وی در خصوص کارت‌های ملی هوشمند نیز گفت: ما امروز همچنین از مراحل تولید کارتهای ملی هوشمند بازدید کردیم و مراحل اجرایی این کارت‌ها در حال انجام است و امیدواریم تا پایان امسال 10 میلیون کارت ملی هوشمند توزیع کنیم.

وزیر کشور افزود: اولویت کارت‌های ملی هوشمند با کسانی است که 18 سال سن به بالا دارند و تاکنون دو میلیون نفر موفق به دریافت کارت ملی هوشمند نشده‌اند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: افراد واجد شرایط ظرف دو ماه با مراجعه به دفاتر ثبت‌احوال باید تقاضای دریافت کارت ملی هوشمند را ارائه دهند.

وی همچنین در خصوص تشخیص هویت رأی‌دهندگان در انتخابات آتی مجلس و خبرگان، گفت: شناسایی و هویت افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند بسیار ضروری است و هر کسی در انتخابات قصد شرکت و رأی دادن را دارد باید ابتدا هویتش شناسایی شود.

وزیر کشور افزود: یکی از دغدغه‌های ما سن رأی‌دهندگان و افرادی است که چند بار رأی می‌دهند و یا حتی از شناسنامه افراد متوفی و یا بعضاً جعل شناسنامه استفاده می‌کنند که با تلاش‌های صورت گرفته در این خصوص هر فرد رأی‌دهنده اطلاعاتش به صورت آنلاین به ستاد انتخابات وزارت کشور منتقل خواهد شد.

رحمانی فضلی در خصوص دستگاه‌های الکترنیکی رأی، گفت: امیدواریم بتوانیم اعتماد شورای نگهبان را در خصوص دستگاه‌های الکترونیکی رأی‌گیری جلب کنیم؛ امروز نیز از این نمونه دستگاه‌ها بازدید شد و امیدواریم با تأیید شورای نگهبان در انتخابات پایان سال از آن استفاده کنیم.

وی در خصوص صندوق‌های شیشه‌ای نیز گفت: در این بازدید بحث و تبادل نظر کردیم. امیدواریم صندوق‌های آرا به صورت شفاف باشد اما آراء از داخل آن خوانا نباشد.

وزیر کشور در پایان در خصوص امنیت انتخابات نیز گفت: تأمین امنیت انتخابات بر عهده وزارت کشور است و در کنار آن شورای عالی امنیت ملی، شورای تأمین استان‌ها و شهرستان‌ها و همچنین نیروی انتظامی نیز کمک‌خواهند کرد.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها