کد خبر: 264322
تاریخ انتشار :

وزیر کشور دولت اصلاحات: انتظارمان از شوراي نگهبان روشن است/ در اكثريت استان‌ها شوراي اصلاح‌طلبان تشكيل شده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات در گفت‌وگو با اعتماد به انتظارات جناح خود از شورای نگهبان اشاره کرد.

آخرين وضعيت پروژه انتخابات در جريان اصلاحات چگونه دنبال مي‌شود؟

ما همان‌طور كه برنامه‌ريزي كرديم مشغول انجام فعاليت هستيم و امروز نيروهاي اصلاح‌طلب سراسر كشور از انسجام و اتحاد بسيار خوبي برخوردارند كه اميدواريم با حضور همه شخصيت‌ها و احزاب اصلاح‌طلب اين انسجام تا انتخابات حفظ شود.

اخيرا مباحثي مانند تعطيلي جلسات شوراي راهبردي و جايگزيني نهاد عالي اصلاح‌طلبان مطرح شده است. آيا شوراي راهبردي فعاليت عادي خود را انجام مي‌دهد؟

اين بحث‌ها مطرح نيست و شوراي راهبردي انتخابات اصلاح‌طلبان هم كار خودش را انجام مي‌دهد. همان‌طور كه اعلام كرده‌ايم شوراي راهبردي قرار نيست كار اجرايي انجام دهد. بنابراين وظايفي كه براي خود تعريف كرده را در حال حاضر انجام مي‌دهد.

وضعيت نيروهاي اصلاح‌طلب در استان‌ها چگونه است؟

دوستان ما هم در استان‌ها فعال هستند و كار را به پيش مي‌برند. از اين بابت هنوز دغدغه جدي نداريم و تنها به حفظ انسجام آنها فكر مي‌كنيم. به نظرم مسيري كه در حال دنبال شدن است مسير خوبي است.

آيا شوراي اصلاح‌طلبان استان در همه استان‌هاي كشور تشكيل شده است؟

در اكثريت استان‌ها شوراي اصلاح‌طلبان تشكيل شده است. چند استان باقي مانده كه آن هم طي سه هفته آينده كارش به اتمام مي‌رسد و نگراني از اين بابت نداريم.

شايعه‌هاي نگران‌كننده‌اي در خصوص نحوه بررسي صلاحيت‌ها از طرف شوراي نگهبان شنيده مي‌شود. موضع شما در‌قبال اين مساله چيست؟

مساله نحوه بررسي صلاحيت كانديداها مساله‌اي است كه هميشه بوده و اين دغدغه وجود دارد كه دستگاه‌هاي مسوول اعم از اجرا‌كنند‌گان و ناظران فراتر از قانون حركت كنند و نگاه‌شان قانونمدارانه نباشد. اين دغدغه ما است ولي سعي مي‌كنيم خوش‌بين باشيم و فكر كنيم كه بايد به متوليان امر فرصت داد كه بتوانند در يك شرايط مناسب متكي به قانون تصميم بگيرند. انتظاري هم كه داريم خيلي ساده و روشن است. مي‌خواهيم مجريان و ناظران مبناي‌شان قانون باشد و سليقه شخصي را جايگزين قانون نكنند. اين اميدواري وجود دارد كه ان‌شاء‌الله هم شوراي نگهبان و هيات‌هاي منتسب به آن و هم وزارت كشور و دستگاه‌هاي اجرايي تمسك به قانون را اصل قرار دهند و با همين نگاه، تعاملي بين جريان اصلاح‌طلب و مجموعه دست اندركاران بايد صورت بگيرد. نقطه نظرات ما هم بايد به اين مجموعه‌ها منتقل شود. گوش شنوايي از آن طرف بايد وجود داشته باشد و بيان رسايي هم از اين طرف وجود داشته باشد تا بتوانند اين دغدغه را پاسخ بدهند ما نمي‌توانيم اين دغدغه را ناديده بگيريم اما اميدواريم دو‌طرف اجرا و نظارت به اين نتيجه برسند كه هيچ راهي جز اجراي قانون نداريم. سليقه‌ها را براي كانديداها بگذارند دستگاه اجرا و نظارت فارغ از وابستگي كانديداها به جريانات و گروه‌هاي سياسي تصميم بگيرند.

عده‌اي معتقدند بايد به سمت شكل‌گيري مجلسي شبيه مجلس پنجم حركت كنيم و عده‌اي نيز مي‌گويند بايد براي كسب اكثريت كرسي‌هاي مجلس تلاش كرد. در جريان اصلاحات كدام ايده مورد اجماع قرار گرفته است؟

هر جريان سياسي داراي نظراتي است كه فكر مي‌كند براي تحقق آن ايده‌ها و نظرات بايد نيروهاي خودش را در مجلس داشته باشد بنابراين براي كسب حداكثر كرسي‌ها تلاش مي‌كنيم اما اين‌طور نيست كه اراده يك جريان بتواند تمام صحنه انتخابات را پوشش دهد.قاعدتا تلاش خود را براي كسب اكثريت مي‌كنيم. هدف داشتن مجلسي است كه وفادار به اصول و آرمان‌هاي امام و انقلاب باشد و مصالح ملي را بر مصالح جناحي ترجيح دهد.

زمستان سال ٩١ شما به اتفاق آقايان مجيد انصاري و اسحاق جهانگيري با رهبري انقلاب ديدار و گفت‌وگو كرديد. آيا پيش از انتخابات مجلس نيز چنين ديداري ميسر مي‌شود؟

ما هر وقت فرصت شود آن را مغتنم مي‌شماريم كه خدمت رهبري برسيم. مي‌خواهيم نقطه‌نظراتي كه داريم بگوييم و فكر مي‌كنم اين ديدارها قطعا مثبت است. هر زماني كه شرايط فراهم شود سعي مي‌كنيم باز هم خدمت ايشان برسيم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها