کد خبر: 264991
تاریخ انتشار :

معاون اجرایی رییس جمهوری: سفر کاروان تدبیر و امید به همدان طرح و پروژه محور نیست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محمد شریعتمداری شامگاه دوشنبه در ویژه برنامه تلویزیونی از شبکه استانی همدان افزود: یکی از ویژگیهای سفرهای کاروان تدبیر و امید به استانها این است که سفرها پروژه و طرح محور نیست و علت آن تجربه تلخ در تاریخ سفرهای استانی گذشته است زیرا حاصل آن چند ده هزار پروژه ناتمام در کشور است که بر اساس برآوردهای صورت گرفته بالغ بر 417 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرحها مورد نیاز است .

نیازهای جدید استان پاسخ داده می شود وی با بیان اینکه تعیین تکلیف طرحهای نیمه تمام تنها نیاز استانها نیست افزود: خواسته ها و نیازهای جدیدی نیز وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود و در این راستا پالایشی توسط مقامات محلی قبل ازسفر از طرحها و پروژه هایی که نقش و اثر سازنده در زندگی و رفاه عمومی مردم دارند انجام شده است . وی تصریح کرد: همچنین زیرساختهای مناسب برای توسعه متوازن و افزایش سرعت توسعه در استان نقش دارند شناسایی می شود و در این سفر نیز با همت استاندار همدان این پالایش انجام شده و پروژه ها با تخصیص بهتر منابع ، اصلاح مکانیزم تخصیص و کمک گرفتن از سایر ردیفهای اعتباری در زمانی مطلوب برای استفاده مردم به بهره برداری خواهند رسید.

توسعه ظرفیتهای استانها طرح جدید دولت معاون اجرایی رییس جمهوری توسعه ظرفیتهای استانها را از اقدامات جدید دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: بودجه عمرانی کشور محدود است و سفرهای استانی به این جهت متکی به بودجه عمومی و بودجه کل کشور در درجه اول نیست. وی با مقایسه بودجه عمرانی کشور در سه سال گذشته خاطرنشان کرد: بودجه عمرانی کشور در سال 91 مبلغ 11 هزار میلیارد تومان بوده است که این رقم در سال 92 با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به 22 و نیم هزار میلیارد تومان افزایش یافت و در سال 93 به 32 هزار میلیارد تومان رسیده است. شریعتمداری اظهار کرد: با این میزان تخصیص و منابع موجود تکمیل پروژه های نیمه تمام کشور 12 سال به طول می انجامد و باید به سمت سایر منابع اعتباری مانند نهادهای غیر دولتی، موسسات مالی و اعتباری خصوصی حرکت کرد لذا تدابیری در این خصوص به همت رییس جمهوری تحت عنوان طرح توسعه ظرفیتهای اقتصادی استان ها طراحی و در حال اجراست. وی تصریح کرد: این طرح برای استان همدان با حضور استاندار و هیاتی از استان در تهران برگزار شد و از هفتاد موسسه، نهاد غیر دولتی، قرارگاه ها و صندوقهای بازنشستگی و شرکتهای سرمایه گذاری برای جهت سرمایه گذاری در همدان دعوت شدند که قطعا این اقدام در سرنوشت اقتصادی استانها بویژه استان همدان تاثیر بسزایی خواهد داشت و به اتکاء دولت به سایر منابع مالی کمک خواهد کرد.

همدانیهای مقیم خارج کشور برای توسعه دعوت شده اند معاون اجرایی رییس جمهوری از دیگر اقدامات دولت به دعوت ایرانیان مقیم خارج کشور همدانی و برقراری ارتباط منطقی با آنها اشاره کرد و گفت : 12 نفر از همدانیها که مقیم کشورهای امریکا، کانادا، فرانسه و مالزی بودند به دعوت ما پاسخ دادند و شامگاه دوشنبه نشستی تخصصی برای توسعه استان همدان در زمینه های مختلف اقتصادی برگزار شد و اینکار نقطه عطفی برای آشتی همدانیهای مقیم خارج با نیازهای استان همدان می تواند باشد و این طرح در سایر استانها نیز اجرا می شود . وی در ادامه از برپایی نشست با نخبگان و بزرگان و نمایندگان، استانداران و ائمه جمعه و همه کسانی که در توسعه استان همدان در گذشته نقش داشتند خبر داد و گفت: در این نشست که در هنگام سفر انجام می شود از نظرات و دیدگاه این افراد نظرخواهی می کنیم و این اطلاعات و پیشنهادات منشا اثر درپیشرفت و توسعه استان خواهد بود.

علاقه رییس جمهوری به همدان خاص است وی در بخشی دیگر از سخنان خود با قدردانی از شور و اشتیاق مردم همدان برای استقبال از رییس جمهوری گفت: علاقه خاصی بین مردم استان و رییس جمهور وجود دارد که ریشه آن را در دوران جوانی و دوران دفاع مقدس و سفرهای مکرر رییس جمهوری در آن زمان به همدان می توان یافت و این امر موجب شده پتانسیل و توانمندیهای استان همدان را بیشتر سایر نقاط آشنایی داشته باشند.

مشکلات کشاورزان همدان از دید رییس جمهوری پوشیده نیست شریعتمداری با اشاره به موفقیتهای کشاورزان و تولیدکنندگان همدانی در تولید چهار و نیم درصد از محصولات تولیدی کشور و نیز کسب رتبه نخست نظامهای نوین آبیاری گفت: مشکلات بخش کشاورزی از دیدگان تیزبین رییس جمهوری پوشیده نیست و در این سفر به این مشکلات پرداخته می شود.

همدان می تواند مقصد گردشگری شود معاون اجرایی رییس جمهوری در ادامه با بیان اینکه این استان با داشتن آثار طبیعی و تاریخی و مفاخر فرهنگی و علمی برجسته هنوز یک معبر گردشگری است تصریح کرد: این استان می تواند به یک مقصد گردشگری تبدیل شود و این مهم هم از نظر دولت تدبیر و امید دور نمانده است و امکانات لازم برای ثبت جهانی شدن آثار تاریخی استان همدان نیز فراهم آمده است.

صنعتی و معدنی شدن همدان در دستور کار دولت وی با اشاره به وجود 107 میلیارد تن حجم ذخایر معدنی وفعالیت 140 معدن و تولید هشت و نیم میلیون تن محصول در این استان گفت: با این وجود همدان هنوز صنعتی و معدنی نیست و در این راستا باید بیشتر تلاش شود و این امر هم مغفول نمانده و در این سفر در دستور کار هیات دولت قرار می گیرد شریعتمداری تکمیل زیرساختهای توسعه را از نیازهای و ملزومات شتاب بخشیدن به توسعه دانست و افزود: اگر استانی خواستار توسعه شتابان است باید در زمینه توسعه زیرساختها دارای امکانات وسیعتر باشد و در این سفر به تکمیل زیرساختهای حمل و نقل ریلی و هوایی استان همدان توجه شده است.

سامانه 111 آماده دریافت درخواستهای مردم از رییس جمهوری وی در پایان از راه اندازی سامانه 111 برای ارتباط با رییس جمهوری خبر داد و افزود: این سامانه در استان همدان با کمک استاندار و آموزش یک هزار و 200 نفر از جوانان استان در سه شیفت کاری آماده دریافت خواسته ها مطالبات و نظرات مردم تا 24 ساعت پس از اتمام سفر می باشند که تاکنون شش هزار نفر از همدانیها با این سامانه ارتباط برقرار کرده و درخواستهای آنها مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت و مردم مطمئن باشند تک تک درخواستها به فراخور نیاز و مسائل مطرح شده در درخواستها پاسخ داده می شود . کاروان تدبیر و امید در بیست ویکمین سفر استانی خود روز سه شنبه میهمان همدان است.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها