کد خبر: 266009
تاریخ انتشار :

امام جمعه قم: دولت‌مردان انقلابی بودن خود را به همه کشورها نشان دهند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد اظهار داشت: اگر بی ایمانی و خودبرتر بینی در یک جامعه ایجاد شود زمینه ای برای اخوت و برادری باقی نمی‌ماند.

امام جمعه قم با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) افزود: هیچ امتی پس از پیامبر (ص) دچار مشکل نمی‌شود مگر این که اهل باطل به جای اهل حق بر کرسی بنشینند و افرادی که حق هستند منزوی و گوشه گیر شوند.

حسینی بوشهری با اشاره به آثار و برکات وحدت در جامعه بیان کرد: امام علی (ع) تاکید کردند که کینه‌ها را از دل دور کنید و از تحقیر یکدیگر جلوگیری کنیم چون این اقدامات آثار زیادی را در پی دارد و دشمن این موضوعات را رصد می‌کند تا ازاین اختلاف سواستفاده کند.

رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه اسلام بر وحدت و پیوند جامعه با یکدیگر تاکید کرده عنوان کرد: انسان دارای دو شخصیت است که یکی از آن‌ها با جامعه مربوط می‌شود و شخصیت دیگر انسان رابطه وی با خداوند است که باید تلاش کند تا در هردو شخصیت در راستای رضایت الهی گام بردارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) تصریح کرد: مسلمان برادر دینی خویش را تحقیر نکرده و به وی ظلم نمی‌کند، بیش از 37 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما باید از اقداماتی که سبب خدشه دار شدن وحدت جامعه می‌شود جلوگیری کنیم و همدلی و همزبانی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را در کشور جاری کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ایستادگی در برابر دشمنان اسلام اظهار داشت: دشمن در کفر و ابطال خویش دارای وحدت است و ما در وحدت خود دچار مشکل هستیم که باید در این زمینه اهتمام داشته باشیم و از موضع یکپارچه ای تبعیت کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت تقوا در دین اسلام بیان کرد: امام علی (ع) فرمودند که اگر قلب انسان از تقوا خالی شود فتنه‌های دنیا جایگزین آن می‌شود و اینکه بر تقوا تاکید شده برای این است که قلب مان دارای صفات حسنه و نیکو شود.

حسینی بوشهری عنوان کرد: سالگرد ارتحال آیت الله العظمی حائری را پیش رو داریم که این عالم ربانی نه تنها در قم بلکه در سراسر کشور پایه گذار حوزه علمیه ای شد که آثار و برکات بسیاری را برای تشیع ایجاد کرد که همه ما باید تلاش کنیم تا این راه را ادامه بدهیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به رشادت‌های ریز علی دلواری در برابر استکبار تصریح کرد: 12شهریورماه روز مبارزه با استعمار انگلیس و شهادت ریزعلی دلواری است، ریز علی دستور جهاد را از مراجع وعلما گرفت و به مبارزه علیه استکبار پرداخت و در این راستا پیروز شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن هفته دولت اظهار داشت: هفته دولت به مناسبت شهادت شهید رجایی و باهنر نامگذاری شده و علت نامگذاری هفته دولت به این جهت است که این دو عزیز خدمتگذاری و الگوی رفتاری حاکمیت در نظام جمهوری اسلامی هستند و این هفته فرصت مناسبی برای ارائه گزارش توسط دولت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به دیدار اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت ضمن تشکر از زحمات و اقدامات انجام شده نکات بسیار مهمی را بیان کردند که باید به آن توجه ویژه ای شود.

وی بیان کرد: پس از جریان برجام و توافق هسته ای مقام معظم رهبری بر خطر نفوذ دشمن در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تاکید کردند، کشورهایی که با تیم هسته ای ما مذاکره کردند تصور نکنند که دولت مردان از انقلابی گری دست برمی دارند، طبق فرموده مقام معظم رهبری دولت مردان وظیفه دارند تا انقلابی بودن خود را به همه دنیا نشان دهند.

حسینی بوشهری با اشاره به نکات مطرح شده توسط رهبر انقلاب در دیدار با هیئت دولت عنوان کرد: تولید محصولات فرهنگی و جلوگیری از تولید محصولات فرهنگی مضر، لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی و پرهیز از حاشیه‌ها از جمله نکات کلیدی است که مقام معظم رهبری در دیدار با دولت یازدهم بر آن تاکید کردند که باید مورد توجه دولت یازدهم باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی دیگر از نکات مهمی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت بیان کردند این بود که در مسئله هسته ای سطح توقعات مردم را بالا نبرید تامردم تصور کنند همه چیز حل شده و از دولت انتظارات زیادی داشته باشند، دولت قول‌هایی به مردم بدهد که در توان وی است و از ایجاد توقع میان مردم جلوگیری کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اعزام زائران به سرزمین وحی اظهار داشت: کاروان‌های حج به راه افتاده‌اند که مقام معظم رهبری به دو نکته اشاره کردند که زمان مناسب و مکان مقدس و مناسک حج فرصت خوبی است تا انسان با خداوند ارتباط برقرار کند وزائران زمان خویش را به بازارگردی و خرید اجناس اختصاص ندهند.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها