کد خبر: 266555
تاریخ انتشار :

بیروت همچنان ناآرام است/ معترضان 72 ساعت به دولت مهلت دادند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، همزمان نیز اتباع لبنانی در برخی کشورهای جهان از جمله انگلیس، بلژیک و آمریکا تظاهراتی را در همبستگی با هموطنان خود برگزار کردند.

به نقل از پایگاه خبری ایلاف، فعالان لبنانی که فراخوان برگزاری این تظاهرات را صادر کرده بودند تاکید کردند هدفشان از تظاهرات، محاکمه تمامی کسانی است که به سمت تظاهرکنندگان تیراندازی کرده‌اند.

آنها همچنین تاکیدکردند که هدف این تظاهرات استعفای محمد المشنوق، وزیر محیط زیست به خاطر شکست در حل بحران زباله‌ و نهاد المشنوق، وزیر کشور به خاطر اقدامات خشونت‌آمیز پلیس است.

به گفته منابع لبنانی تعدادی از تظاهرکنندگان تلاش کردند تا موانعی را که در اطراف مقر دولت ایجاد شده از بین ببرند.

نیروهای امنیتی نیز برای متفرق کردن تظاهرکنندگان وارد عمل شده و تعدادی از آنها را بازداشت کردند. این نیروها همچنین مسیر میان میدان‌های "ریاض الصلح" و "الشهدا" را بستند.

تظاهرات لبنانی‌های خارج از کشور در همبستگی با مردم لبنان

همزمان تعدادی از اتباع لبنانی مقیم در چند کشور جهان دست به تظاهراتی در همبستگی با لبنان زدند.

تعداد زیادی از تظاهرکنندگان در لندن، نیویورک و بروکسل خواهان مجازات فاسدان ومسئولان اوضاع کنونی لبنان شدند و همبستگی خود را با هموطنانشان اعلام کنند. آنها همچنین اعلام کردند که در صورت بهبود اوضاع به لبنان باز می‌گردند.

تشکیل اتاق امنیتی مشترک میان ارتش و نیروهای امنیتی

از سوی دیگر و کمی پیش از برگزاری تظاهرات لبنانی‌ها در بیروت نشست امنیتی در مقر وزارت کشور برگزار شد که در این نشست تصمیم گرفته شد تا اتاق مشترک امنیتی میان ارتش لبنان و نیروهای امنیتی داخلی جهت اتخاذ تدابیرلازم تشکیل شود.

نهاد المشنوق نیز از رهبران دستگاه‌های امنیتی خواست تا تمامی اقدامات لازم را برای حفظ امنیت و تامین امنیت تظاهرات در بیروت اتخاذ کنند. تظاهرات‌ لبنانی ها از مقابل وزارت کشور لبنان در بیروت به سمت میدان الشهدا برگزار شده بود.

از سوی دیگر فعالان گروه‌های غیر دولتی لبنان به دولت این کشور 72 ساعت مهلت دادند تا خواسته‌های تظاهرکنندگان را برآورده کنند.

نهاد المشنوق تاکید کرد که نتایج تجقیقات در خصوص تجاوز نیروهای امنیتی علیه تظاهرکنندگان در تظاهرات روز شنبه گذشته، روز چهارشنبه اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها