کد خبر: 272710
تاریخ انتشار :

پترائوس اقدام نظامی جدی‌تر آمریکا در سوریه را خواستار شد/ ژنرال آمریکایی عذرخواهی کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیوید پترائوس، مدیر سابق سیا و فرمانده سابق ارتش آمریکا در نخستین جلسه شهادت خود در برابر کمیته سرویس‌های مسلح سنا گفت: آمریکا باید پناهگاه‌های امنی در داخل سوریه برای شورشیان میانه‌رو سوری ایجاد کند تا آنها بتوانند عملیات‌های خود را انجام داده و آوارگان سوری نیز پناهگاهی که مورد پشتیبانی هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا باشد، داشته باشند.
وی همچنین اقدام نظامی آمریکا برای متوقف ساختن حملات با بمب‌های بشکه‌ای در سوریه و تقویت اقدامات ارتش علیه داعش در عراق را خواستار شد.
پترائوس گفت : مشکل اصلی در سوریه این است که اعراب اهل تسنن مایل به مشارکت در جنگ علیه داعش نیستند مگرآنکه ما از آنها محافظت کنیم.
وی پیشنهاد کرد که آمریکا از نیروهای امنیتی عراق و اهل تسنن و کردها حمایت کند و در سوریه اسد را تهدید کند که در صورت ادامه اقداماتش مانع پرواز هواپیماهای سوری خواهد شد.
این فرمانده سابق ارتش آمریکا تاکید کرد: گاهی گفته می‌شود که برای سوریه یا دیگر درگیریهای خاورمیانه راه حل نظامی اجرا شود شاید این درست باشد اما گمراه کننده نیز هم هست. چرا که برای هر پرونده‌ای اگر امیدی به راه حل سیاسی نباشد به طور یقین به اقدام نظامی و امنیتی نیاز خواهد بود. ما و متحدانمان باید این امر را تسهیل کنیم و طی چهار سال گذشته این کار را نکردیم.
به گفته پترائوس تقویت نظامی روسیه در سوریه یادآور این نکته است که اگر آمریکا ابتکار عمل را بدست نگیرد دیگران از این خلا استفاده می‌کنند و اغلب به شیوه‌ای که به نفع آمریکا نیست.
وی همچنین از کنگره آمریکا به دلیل ارائه اطلاعات محرمانه آمریکا به بیوگرافی نویسش عذرخواهی کرد و گفت: طی سال‌های گذشته اشتباهاتی جدی داشته‌ام که یکی از آنها برای من و نزدیکانم رنج و عذاب و بی اعتباری به دنبال داشت. این اقدام من نقض اعتماد و ارزش‌هایی بود که من سال‌ها به آنها متعهد بودم. من دیگر نمی‌توانم شرایط گذشته را تغییر دهم فقط می‌توانم از آنچه رخ داد ابراز تاسف و عذرخواهی داشته باشم.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها