کد خبر: 274202
تاریخ انتشار :

امام جمعه قم: ترور هاشمی‌نژاد با هدف تضعیف نظام بود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، آیت‌الله محمد سعیدی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید هاشمی‌نژاد که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: شهید هاشمی‌نژاد در اواخر سال 1385 که به زندان رفت، از همان آغاز با گروهک‌های منافق از جمله مجاهدین خلق و انحرافات فکری آنان آشنا بود و به همین وسیله جوانان فعال این گروهک را مورد موعظه قرار داد، اما زمانی که متوجه شد موعظه کارساز نیست دست به افشاگری زد و توطئه‌ها و ترفندهای آنان را شناسایی و کشف کرد و پرده از چهره منافقین برداشت.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه هدف از ترور شهید هاشمی‌نژاد تضعیف نظام و انقلاب بود، تصریح کرد: مناقفین در روز شهادت امام جواد(ع) در ابتدای پاییز سال 60 ایشان را با هدف تضعیف نظام به درجه رفیع شهادت نائل کردند غافل از آن که این نظام میلیون‌ها طرفدار دارد. مگر می‌شود که با ریختن خون و ترور چند شخصیت مهم و تاثیرگذار انقلابی این نظام منحرف یا ساقط شود.

وی ادامه داد: مردم نه تنها با این ترورها دست از انقلاب برنداشتند بلکه بر درستی مسیری که عاشقانه انتخاب کرده بودند، پی بردند و مصم‌تر شدند. در حقیقت این شهید بزرگوار با خون خویش شجره طیبه نظام را تنومندتر کرد.

سعیدی ادامه داد: مگر دشمنان با کشتن نوه پیامبر(ص)، حضرت ابا عبدالله(ع) و اصحابش در صحرای کربلا به اهداف شومشان رسیدند. امروز می‌بینید مشتاقان به امام حسین(ع) مصمم‌تر پای علم اباعبدالله(ع) ایستاده‌اند و این همان پیروزی خون بر شمشیری است که امام خمینی(ره) از آن سخن می‌گفت.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: امروز مردم با شهادت هاشمی‌نژادها و مطهری‌ها از انقلاب که ریشه در خون اباعبدالله(ع) دارد دست نمی‌کشند چرا که خون این عزیزان درخت انقلاب را تنومندتر و مقاوم‌تر کرده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه هاشمی‌نژاد آمر به معروف و ناهی از منکر به معنای واقعی بود، افزود: ایشان ابتدا خود را ساخت و در راستای مکتب اهل بیت(ع) تبلیغ کرد طوری که ایشان کمتر از 30 سال سن داشت و د ر محضر آیت‌الله بروجردی و امام خمینی(ره) به اجتهاد رسید.

وی ادامه داد: ایشان پاسخگوی شبهات جوانان، خطیب و نویسنده‌ای زبردست بود و آثارش در زمینه‌های اجتماعی و اعتقادی مستدل و همه فهم بود.

سعیدی با تاکید بر اینکه شهید هاشمی‌نژاد مجتهدی جامع‌الاطراف بود، یادآور شد: با وجود علما و آثار فراوانشان، شهید هاشمی‌نژاد و آثارش الگوی عالمان دینی و طلاب بود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه شهید هاشمی‌نژاد اعتقاد ویژه‌ای به کار تشکیلاتی داشت، یادآور شد: ایشان تحت کار تشکیلاتی کانون بحث و اعتقاد دینی را راه‌اندازی کرد و در حزب جمهوری اسلامی فعالیت داشت. به عبارتی واضح‌تر جز فعال‌ترین عناصر مبارز در خراسان بود.

امام جمعه قم با اشاره به نفوذ کلمه و تاثیرگذاری کلام شهید هاشمی‌نژاد در مردم عنوان کرد: ساده‌زیستی این شهید باید برای کسانی که در کسوت مسئولیت هستند، الگو باشد.

وی در خصوص فاجعه بزرگ منا نیز یادآور شد: جان‌باختگان این واقعه جایگاه شهید را خواهند داشت چرا که در قرآن آمده است کسی که در راه خدا اهل خانه‌اش را وداع گوید و از سرزمینش هجرت کند، به شهادت رسیده است.

سعیدی با اشاره به حدیثی از حضرت معصومه(س) مبنی بر اینکه «کسی که با عشق به اهل بیت(ع) جان دهد، شهید است» ادامه داد: آنان با لباس احرام رفتند بنابراین اعمال‌شان پذیرفته و مقبول است.

امام جمعه قم افزود: براساس گزارش‌های به دست آمده به خاطر عبور شاهزاده عیاش سعودی راه بر مردم در منا بسته شد و این فاجعه بزرگ اتفاق افتاد اما پشت صحنه این واقعه در آینده آشکار خواهد شد.

سعیدی تصریح کرد: در تمام دنیا مرسوم است کسی که خطایی مرتکب می‌شود و یا زیردستانش خطایی کنند، باید عذرخواهی کنند. گاهی هم استعفا می‌دهند حال آن که سعودی‌های جانی و عامل دست صهیونیست‌ها حاضر به عذرخواهی نشدند، چرا که اینان در حقیقت از نسل ابولهب هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: آنان به جای عذرخواهی مقصر را آفریقایی‌ها و سپس ایرانی‌ها دانستند. در هر حال چیزی به نام عذرخواهی در قاموس آل‌سعود متکبر و مغرور نیست.

وی افزود: خانواده جانباختگان این واقعه با پلاکارت و آماده کردن فضا منتظر آمدن عزیز خود بودند و چه می‌دانستند که عزیزشان به جای قربانی کردن در منا خود قربانی می‌شوند و باید به جای پرده استقبال پرده عزا نصب کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک میلاد با سعادت امام هادی(ع) افزود: در روایات قرآن و تاریخ همواره دشواری‌هایی بر سر راه تبلیغ اسلام وجود داشته است که یک مورد آن روزی بود که حضرت محمد(ص) اشرف پیامبران خدا در محل غدیر خم علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) را برای تداوم ابلاغ رسالت الهی به مردم معرفی کرد.

وی با اشاره به آیه ولایت افزود: هر کس رسالتی چون رسالت پیامبران و انبیا داشته باشد نباید در ابلاغ رسالتش کوتاهی کند. همانطور که شهید هاشمی‌نژاد در این زمینه باکی نداشت و ابتدا خود قدم در راه مکتب اهل بیت(ع) گذاشت.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها