کد خبر: 277389
تاریخ انتشار :

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: گزارش کمیسیون برجام جنبه اجرایی ندارد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، نوذر شفیعی ، با بیان اینکه گزارش کمیسیون برجام بیشتر به نکات ضعف تا قوت برجام تاکید داشته است گفت: برای همه ما نواقص و ضعف‌های برجام روشن است اما مهم آن است که نقاط قوت نیز در کنار نقاط ضعف دیده شود که در این شرایط برای کشور مفید خواهد بود.

وی ادامه داد: بر این اساس در ارزیابی برجام باید نیمه پر و خالی لیوان را توامان با هم دید، اینکه برخی معتقد هستند نکات منفی برجام باید رفع و از طریق تجدید نظر در مذاکرات و یا تعیین حق شرط برطرف شود امکان پذیر نیست، باید بپذیریم که این روال وجود ندارد که هرچه ما می‌گوییم طرف مقابل بپذیرد طرف مقابل به حق یا ناحق برای خود منافعی قائل است و آن را تعقیب می‌کند.

شفیعی با بیان اینکه برجام ماحصل تمامی فشارها و تعارض دیدگاه ها است‌، گفت: باید انتظارات معقولی از برجام داشته باشیم و نگاهمان معقولانه باشد. همه ما از نمایندگان مجلس تا اعضای تیم مذاکره کننده و حتی رئیس جمهور نقاط ضعف برجام را می‌داند اما باید بپذیریم که در کنار این نقاط ضعف نقاط قوتی وجود دارد که باید در کنار هم تحلیل شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به گزارش کمیسیون ویژه برجام گفت: این گزارش جنبه اجرایی ندارد و تنها جنبه توصیه‌ای داشت که در صحن مجلس قرائت شد، گزارشی که غلط نیست ولی به باور ما نقاط ضعف برجام در آن بیشتر از نقاط قوت دیده شده بود.

شفیعی درپایان با تاکید براینکه کار کمیسیون ویژه با قرائت گزارش برجام تمام شد گفت:از این به بعد هر اتفاقی که درمورد برجام بیفتد مربوط به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است که اگر از ابتدا نیز تهیه گزارش برجام به این کمیسیون به عنوان کیمسیون تخصصی سپرده می‌شد نتیجه به نفع مجلس بود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها