کد خبر: 279978
تاریخ انتشار :

آیت الله شبستری: مقام معظم رهبری با موافقت مشروط، راه شیطنت دشمن را بست/ جبهه مقاومت برای خاتمه دادن به سرنوشت رژیم منحوس صهیونیستی عزم جدی دارد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز، با اشاره به انواع مختلف امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: یکی از انواع امربه معروف و نهی از منکر، نسبت حکومت با مردم است که در قانون اساسی به این فریضه اشاره شده است.

وی افزود: حکومت اسلامی علاوه بر وظایفی همچون تأمین امنیت، بهداشت و رفاه اجتماعی، وظیفه ترویج اسلام و ارتقای معنوی مؤمنین و عدم گسترش ناهنجاری‌ها را برعهده دارند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر حکومت‌ها به حکومت‌ها، گفت: نظام اسلامی در عرصه بین‌المللی نمی‌تواند در قبال ستم‌های ظالمان ساکت بوده و می‌تواند در برابر ظلم و ناعدالتی ستمگران، از مستضعفین حمایت کند.

وی افزود: این یک وظیفه اسلامی است و اگر مردم و حکومت یمن یا سوریه مظلوم واقع شود باید از آنان حمایت کرد.

آیت‌الله مجتهد شبستری، با اشاره به اینکه قیام سیدالشهدا (ع) از نوع قیام مردم در برابر طاغوت بوده، خاطرنشان کرد: اگر ملتی ببیند حکومتی به نام اسلام حاکم شده اما با عبور از خطوط قرمز دینی، حکومت طاغوت را به جای حکومت الهی برپا کرده، مسلمانان باید در برابر آن بایستند.

وی افزود: قیام امام حسین (ع) از این نوع بوده و ایشان در برابر امویان که حکومت نبوی را به اموی تبدیل کرده بودند، قیام کردند.

امام جمعه تبریز، با اشاره به لهو و لعب های علنی یزید ملعون، همچون سگ بازی و میمون بازی وی، یادآور شد: امام دیدند در برابر این مفاسد، وظیفه‌ای جز قیام ندارد و فرمود مگر نمی‌بینید حق پایمال‌شده و من زندگی در این شرایط را شایسته نمی‌بینم.

وی افزود: ریشه دشمنی‌ها با امام حسین (ع) به جاه طلبی ملعونینی همچون عمر سعد برمی‌گشت.

آیت الله مجتهد شبستری، با اشاره به وجود انسان‌هایی بصیر و فهمیده در کنار اصحاب سیدالشهدا (ع)، خاطرنشان کرد: این مؤمنین، تا آخر با امامشان همراه ماندند و در نهایت به فیض شهادت نائل شدند که برترین اصحاب امام حسین (ع) حضرت ابوالفضل العباس (ع) است و با فضایل بی‌شمار خود، پرچم‌دار کربلا و حامی همیشگی امام خود بود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، با اشاره به لزوم پیروی عملی از آموزه‌های سیدالشهدا (ع)، گفت: بایستی از مکتب این امام همام، درس مقاومت و ایثار و فداکاری یاد بگیریم و در زندگی خود به‌کار بریم.

وی ادامه داد: این‌همه بی‌حجابی، شایسته جامعه اسلامی نیست و همه ما باید درس امربه‌معروف و نهی از منکر را از ایشان یاد بگیریم.

آیت الله مجتهد شبستری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به بازتاب‌های جهانی نامه اخیر رهبر معظم انقلاب به رئیس‌جمهور درباره توافق برجام، خاطرنشان کرد: در شرایطی که موضع‌گیری‌ها پیرامون برجام در 2 دسته مخالف و موافق تقسیم بندی می‌شد، مقام معظم رهبری با موافقت مشروط، راه شیطنت دشمن را بست.

وی افزود: سخن رهبری عزیز برای همه فصل الخطاب است و در آستانه عاشورای حسینی، رهبری که فرزند عاشورا است، نقشه آمریکا را نقش بر آب کرد.

امام جمعه تبریز، همچنین با اشاره به آغاز انتفاضه سوم فلسطین، از عزم جدی جبهه مقاومت برای خاتمه دادن به سرنوشت رژیم منحوس صهیونیستی خبر داد.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها