کد خبر: 282602
تاریخ انتشار :

رسایی: می‌گویند خدمت رهبری رفته‌ایم و ایشان آغاز اقدامات ایران را پذیرفته‌اند/ این بازی را تمام کنید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی،‌در نطق امروز در جلسه علنی در تذکری آیین نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه را بر عهده داشت، گفت: بنده به‌عنوان نماینده حق دارم تذکر دهم و قبل از آن نباید به شما جواب و استنطاق پس دهم که راجع به چه چیزی می‌خواهم صحبت کنم.

وی اظهار داشت: طبق آیین‌نامه ریاست محترم جلسه می‌تواند 15 دقیقه درباره مهم‌ترین موضوعات صحبت کند، اما صحبت امروز شما که به موضوع مهمی نیز اختصاص داشت، حدود نیم ساعت شد.

رسایی گفت: علاوه بر این لازم است در این ایام حداقل شما که ریاست جلسه را بر عهده دارید، تریبون مجلس باشید؛‌ الان بند اول فرمایش رهبر معظم انقلاب این است که با توجه به اینکه لغو تحریم‌ها مهم‌ترین موضوع مذاکرات بوده است، چون برجام نتوانسته است تضمین‌های کافی را بگیرد لازم است قبل از هرگونه اقدام، باید رئیس‌جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا کتبا تضمین دهند و این بیانات پس از آن بود که رئیس‌جمهور آمریکا آن نامه مبهم را نوشت.

وی با اشاره به اینکه هیچ اقدامی صورت نگرفته است، ولی سانتریفیوژها در نطنز در حال جمع‌آوری است، بیان داشت: پس بند اول اکنون رعایت نشده است و شما هم که شعار مرگ بر آمریکا را با سخنان خود در مجلس طنین‌انداز کردید، مهم‌تر از آن این است که حرف رهبر معظم انقلاب زمین نمانده و دولت اقدامی نکند تا طرف غربی تضمین‌های کافی را بدهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: من صبح به یک آقایی گفتم که او پاسخ داد، خدمت مقام معظم رهبری رفته‌اند و ایشان نیز آغاز اقدامات را پذیرفته‌اند؛ این بازی باید تمام شود؛ چراکه ایشان یک مسائلی را علنی بیان می‌کنند و بعد عده‌ای می‌گویند رفته‌ایم خصوصی با ایشان صحبت کرده‌ایم و ایشان پذیرفته‌اند؛ این‌گونه واقعاً درست نیست.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام ابوترابی فرد که ریاست جلسه را برعهده داشت، در توضیح خاطرنشان کرد: همان طور که اشاره کردید ما یک وقت محدودی داریم و بنده هم در همان 15 دقیقه می‌خواستم عرض خود را تمام کنم، اما چون بحث اربعین جان‌باختگان منا بحث لازمی بود، می خواستم عرض تسلیت داشته باشم، لذا چند دقیقه نیز به این مسئله پرداختم.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها