کد خبر: 283002
تاریخ انتشار :

بذرپاش: احتمال حضور یک نماینده در ستاد نظارت بر برجام/ نظارت اصلی بر عهده شورای عالی امنیت ملی است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی،‌ به دنبال اعلام تشکیل هیأت نظارت بر اجرای برجام اظهار داشت: اصلی‌ترین مجموعه‌ای که جهت نظارت بر اجرای برجام تشکیل می شود باید از سوی شورای عالی امنیت ملی انتخاب شود.

وی در همین رابطه افزود: در زمینه تشکیل هیآت مذکور، دولت باید در وزارت خارجه سازمانی را متشکل از تیم‌های انرژی اتمی و اقتصادی تشکیل دهد. هر چند در این میان مجلس نیز ممکن است از حوزه نظارتی مشارکتی داشته باشد ولی نظارت اصلی برعهده شورای عالی امنیت ملی است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به الزامات 9 گانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای برجام خاطر نشان کرد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در نامه به رئیس جهمور،‌ اصلی‌ترین نهاد نظارتی شورای عالی امنیت ملی است که باید یک تیم زبردست و زبده را تصویب و انتخاب کند تا فرآیند اجرای برجام را مورد نظارت قرار دهد.

بذرپاش در ادامه با تاکید بر اینکه در مجلس شورای اسلامی گزارشی از نظارت بر اجرای برجام به صورت جداگانه ارائه نمی‌شود، عنوان کرد: اگر در این زمینه هم نامی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برده شده تنها در حد مشارکت است.

وی در خصوص اسامی اعضای این ستاد بیان کرد: اسامی این هیأت تاکنون اعلام نشده و معرفی این اعضا و اتخاذ تصمیمات لازم در این خصوص به جلسات آتی شورای عالی امنیت ملی ارجاع داده شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا نمایندگان پارلمان نیز از اعضای این هیأت هستند یا خیر، گفت که احتمال این وجود دارد که با نظر رئیس مجلس شورای اسلامی یک نفر از نمایندگان برای حضور و مشارکت به هیأت مذکور فرستاده شود ولی تاکنون اینکه نماینده‌ای انتخاب شده خبری به دست ما نرسیده است.

بذرپاش در خاتمه مطرح کرد: در حقیقت این مسئله صحت ندارد که مجلس به عنوان عضو اصلی نظارت بر اجرای برجام حضور داشته باشد بلکه نظارت اصلی بر عهده شورای عالی امنیت ملی است که رهبر معظم انقلاب در نامه‌ خود نیز به آن تأکید جدی داشتند.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها