کد خبر: 290635
تاریخ انتشار :

ارزیابی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از گزارش آمانو، قطعنامه شورای حکام و آینده برجام

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نوذر شفیعی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی و در پیش بینی خود از نشست شورای حکام به نامه نیوز گفت: چون اراده سیاسی و حسن نیت در پشت سر برجام وجود دارد، لذا اقداماتی که انجام می شود اساساً با نگاه مثبت دیده می شود، در یک زمانی ما تصور نمی‌کردیم که مذاکرات هسته ای به این نتایج برسد ولی مشاهده شد که مذاکرات به نتیجه رسید.

وی اظهار کرد: درباره هر اتفاقی که قرار است در آینده بیفتد پیش از آن مذاکراتی میان طرفین صورت می گیرد و لذا درباره گزارش آژانس و اجلاس مشترک فعلی و همچنین نشست شورای حکام و صدور قطعنامه نیز مذاکرات لازم صورت گرفته است بنابراین اگر اتفاق خاصی حادث نشود پیشاپیش ما می توانیم بگوییم که شورای حکام نیز قطعنامه را صادر خواهد کرد .

این نماینده اصول گرای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: صدور این قطعنامه معنی‌اش این است که ما بعد از این وارد روند اجرا می‌شویم و تمام اینها باید قبل از روز اجرا اتفاق می‌افتاد تا مشروعیت این اقدامات برای روز اجرا مشروعیت پیدا کند یعنی تمام اقداماتی که از روز اجرا انجام شود دارای مشروعیت است.

شفیعی تاکید کرد: تمامی آنچه که در برجام پیش بینی شده است به خوبی پیش می رود، یکسری مواردی که در گزارش آژانس آمده بود به این دلیل است که آژانس نمی توانست آنچه را که طی بیش از 15 سال بر آن تاکید کرده بود را یک شبه نادیده بگیرد، در واقع این اعتراف به این است که ما در ارزیابی ها و مشاهداتمان اشتباه کرده‌ایم و لذا قبل از صدور گزارشات آمانو این صحبتها و مذاکرات با او انجام شد که تکلیف درباره بحث پی ام دی چیست؟

وی بیان کرد: آن چیزی که الان اتفاق افتاده است این است که حتی اگر در گزارش آژانس موارد دوپهلو نیز آمده باشد یعنی گزارش آژانس دوپهلو تصور کنید اما به محض صدور قطعنامه شورای حکام معنایش این است که ارزش و اعتبار گزارش ساقط است زیرا قطعنامه براساس گزارش صادر می شود و وقتی که صادر شود قطعنامه اصل و گزارش فرع می شود. بنابراین اصل بر فرع ارجحیت دارد .

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: آنچه که در رابطه با برجام اتفاق افتاده است خوب بوده البته دنیای سیاست است و ممکن است هر آن اتفاق دیگری حادث شود که در این روند اخلال ایجاد کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها