کد خبر: 291781
تاریخ انتشار :

لاریجانی: شهید مفتح از شخصیت‌های موثر انقلاب بود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، علی لاریجانی امروز (یکشنبه ۲۲ آذرماه) در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین نوری امام جمعه پاکدشت، فرمانده سپاه، روسای دانشگاه‌ها، روحانیون حوزه علمیه امام صادق (ع) و حوزه علمیه فاطمیه پاکدشت، گفت: تفکر شهید دکتر مفتح و مشی ایشان دارای چند نکته ارزشمند اخلاقی است که نسبت به آن نباید غافل باشیم.

وی افزود: شهید مفتح هم از نظر فکری و نظری در حوزه و دانشگاه موثر بود و هم در جریان‌های سیاسی نقش مهمی ایفا می‌کردند که این تفکرات باعث به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی شد.

رئیس مجلس با اشاره به نقش روحانیون مبارزی مانند شهید بهشتی، مطهری و مفتح در تربیت و هدایت روحانیت، اظهار داشت: دغدغه این شهدای بزرگوار این بود که روحانیت نسبت به مسایل روز آگاهی داشته باشند و مشی فکری امام (ره) را در بین آنان ترویج می‌کردند.

وی تصریح کرد: تفکر اسلامی از نظر این بزرگواران، انقلاب اسلامی بود که حیثیت اجتماعی داشت و فردی نبود و معتقد بودند که اسلام یک دین جامع است و اسلام منزوی را دنبال نمی‌کردند.

رئیس قوه مقننه در ادامه تاکید کرد: شهید مفتح در بند هیچ دسته و گروهی نبود و فقط دغدغه انقلاب را داشت و نسبت به حیثیت انقلاب چه در حوزه نظری و فکری و چه سیاسی و اقتصادی بسیار حساس و دقیق بود.

وی با اشاره به تشکیل حزب جمهوری اسلامی در زمان انقلاب اظهار داشت: حزب از نظر شهیدان مطهری، مفتح و بهشتی تنها مکانی برای حضور کسانی بود که دلسوز انقلاب بودند و تلاش داشتند که این حزب را در استخدام انقلاب قرار دهند و به همین دلیل گروه‌های منحرف از تشکیل این حزب بسیار نگران شدند.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد که روحیات انسان‌های بزرگی مانند شهید مفتح بتواند پشتیبان افکار و اندیشه‌هایمان باشد.

گفتنی است؛ این دیدار به مناسبت نزدیک شدن به روز ۲۷ آذر و سالروز ترور شهید مفتح انجام گرفت.

در روز ۲۷ آذر ۱۳۵۸ شهید آیت ا... دکتر محمد مفتح هنگام ورود به دانشکده الهیات توسط گروه فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد. این روز به مناسبت فعالیت و مجاهدت این شهید بزرگوار در راه تحقق وحدت میان دانشجو و روحانی، روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته است.

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها