کد خبر: 292351
تاریخ انتشار :

سفیر ایران در لبنان: انتخاب رئیس جمهوری لبنان مسئله داخلی است/ ایران دخالت نمی کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، "محمد فتحعلی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با یک روزنامه لبنانی تصریح کرد پرونده ریاست جمهوری لبنان یک مسئله داخلی است و حل این پرونده تنها بر عهده رهبران سیاسی لبنان است.

وی افزود هر گونه دخالت خارجی خواه مثبت یا منفی، هیچ سودی برای لبنان نخواهد داشت و ملت لبنان و رهبران طوایف، احزاب و مذاهبش می‌توانند با کمک یکدیگر به توافق در این مسئله مهم و سرنوشت‌ساز دست یابند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت تاکید کرد ایران هرگز در امور داخلی لبنان دخالت نمی‌کند.

فتحعلی درباره کنفرانس اخیر گروه‌های به اصطلاح معارضان میانه‌رو سوری در ریاض-پایتخت عربستان- گفت با استناد به بیانیه وین، سازمان ملل مسئول تعیین و مشخص کردن طرف‌های مخالف سوری است، همچنین در مذاکرات وین این نتیجه به دست آمد که استفان دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل برای حل بحران سوریه مذاکرات فراگیری را با طرف‌های متعدد به منظور تشکیل فهرست اسامی گروه های معارض سوری انجام دهد،‌بنابراین نشست ریاض هیچ تاثیر و مفهوم یا نتیجه‌ای که بتوان بر آن تکیه کرد، ندارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت که با روزنامه الجمهوریه لبنان گفت‌وگو می‌کرد،‌افزود برخی افراد که نماینده گروه‌‌های تروریستی نزدیک به داعش هستند، در نشست اخیر ریاض شرکت کردند و به همین سبب نمی‌توان این گروه‌های تروریستی را معارضه میانه‌رو خواند و هرگز فرصتی به آنها برای اینکه نقشی در آینده سوریه و منطقه داشته باشند، داده نخواهد شد.

فتحعلی افزود بشار اسد رئیس جمهوری قانونی سوریه است و از طریق انتخابات قانونی بر اساس قوانین سوریه به کرسی ریاست جمهوری دست یافته است و سیاست‌های ایران(درباره سوریه) بر پایه احترام به اراده ملت سوریه است که منشور مورد توافق سازمان ملل هم بر آن تصریح کرده است،

سفیر ایران در بیروت تاکید کرد جهان امروز این نکته را درک کرده است که تهدید گروه‌های تروریستی به یک خطر امنیتی تبدیل شده که تمام جهان را تهدید می‌کند این در حالی است که برخی کشورها گمان می‌کردند که این تهدید را می‌توان مهار کرد.

وی افزود کشورها اولویت‌های خود را بنا بر اهمیت رویارویی با این گروه‌های تروریستی طبقه‌بندی کردند و هنگام مقابله با تروریسم باید منابع مالی و انسانی آن را قطع کرد و یک جبهه یکپارچه هم در سوریه برای مقابله با این گروه‌های تروریستی تشکیل شود، چرا که این مسائل اهمیت بسیار زیادی دارد.

سفیر ایران در بیروت تصریح کرد مسیری که بشار اسد در این زمینه(مبارزه با تروریسم) طی پنج سال گذشته تا کنون طی کرده است، تاکیدی بر این حقیقت است که وی تنها گزینه و مناسبت‌ترین گزینه برای مقابله با تروریسم و حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه است.

وی در پایان افزود تغییری که در مواضع برخی کشورهای غربی(در ارتباط با بحران سوریه) روی داده به این مسئله اشاره می‌کند که آنها اهمیت نقشی را که رئیس جمهور بشار اسد در زمینه مبارزه با تروریسم در صحنه سوریه ایفا می‌کند، درک کرده‌اند.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها