کد خبر: 293264
تاریخ انتشار :

کاسترو: کوبا همچنان مایل به بهبود روابط با واشنگتن است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از رویترز، رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا روز جمعه در سخنانی تصریح کرد: گرچه آمریکا تاکنون به درخواست های اصلی کوبا برای عادی سازی روابط عمل نکرده است ولی هاوانا همچنان مایل به بهبود روابط با واشنگتن است.

وی از پیشرفت های صورت گرفته بین دو کشور از زمانی که 17 دسامبر سال گذشته باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، به دنبال بهبود روابط با کوبا است، استقبال کرد.

کاسترو در عین حال گفت: آمریکا و کوبا هنوز به پیشرفتی در زمینه مسائل مورد نظر کوبا برای عادی سازی روابط بین دو کشور، دست پیدا نکرده اند. کوبا خواستار لغو تحریمها و عقب نشینی آمریکا از پایگاه واقع در جزیره گوانتانامو است. اوباما می توانست از قدرت اجرایی خود برای بهبود روابط با کوبا استفاده کند.

آمریکا و کوبا که در ماه جولای روابط دیپلماتیک را بار دیگر پس از نیم قرن از سر گرفته اند، به تازگی برای ارسال مستقیم محموله های پستی به توافق رسیده اند. روز پنج شنبه نیز دو طرف به توافق رسیدند تا پروازهای مستقیم بین خطوط هوایی آمریکا و کوبا از سر گرفته شود.

اوباما در مصاحبه روز دوشنبه با یاهو نیوز نیز تاکید کرد: امیدوار است در سال 2016 به کوبا سفر کند ولی تنها به شرطی که قادر باشد با مخالفان سیاسی دیدار کند و بتواند دولت کوبا را در مسیر جدیدی ببیند.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها