کد خبر: 293690
تاریخ انتشار :

حقیقت‌پور: لاریجانی قولی برای شرکت در جلسات ائتلافی نداده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، منصور حقیقت‌پور در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس و در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: ضمن احترام به اصولگرایان و مجامع مختلف اصولگرایی با تصمیم فراکسیون شورای مرکزی و صحبت‌هایی که در جلسه امروز انجام شد فراکسیون رهروان به صورت مستقل در انتخابات شرکت خواهد کرد و لیست مستقلی در سراسر کشور ارائه خواهد کرد و در انتخابات دوره آینده ائتلافی با سایر فراکسیون ها و جریان های اصولگرایی نخواهد داشت.

وی افزود: ما سعی خواهیم کرد از دوستان خود در سراسر کشور برای انتخابات آینده حمایت های معنوی و سیاسی داشته باشیم تا این افراد در مجلس آینده در یک لیست واحد حضور پیدا کنند. البته هنوز برای پیش بینی آینده مجلس زود است اما تلاش ما این است که در مجلس آینده نیز فراکسیون رهروان اکثریت کرسی های مجلس را در اختیار داشته باشد.

وی با اشاره به برخی فضاسازی‌های رسانه‌ها در خصوص اجماع رهروان با سایر گروه های اصولگرایی گفت: این‌ها فضاسازی رسانه‌ای است و آقای لاریجانی نه قولی برای شرکت در جلسات ائتلافی دادند و نه حضوری خواهند داشت و زمان نیز برای پیگیری این موضوع گذشته است و احساس ما این است که دوستان ما در جبهه متحد اصولگرایی سازوکارهای لازم برای اجماع ایجاد نکردند و این عزیزان تجربه ائتلاف های گذشته که زیاد کارساز نبوده است را تکرار می‌کنند.

وی افزود: ضمن احترام به روحانیت و گروه های اصولگرایی معتقدیم که ائتلاف اصولگرایان اجازه حضور متوازن با وزن فراکسیون اکثریت مجلس را نمی دهد و لذا ما توانستیم به صورت مستقل حاضر شویم.

حقیقت پور در مورد غیبت باهنر در جلسه ای که این تصمیم گرفته شد گفت: امروز مهم برای ما این است که ما در یک فرآیند تصمیم‌گیری برای رفتار دموکراتیک بتوانیم انتخاب شویم و امروز مرکزیت فراکسیون تصمیم گرفت مستقل عمل کند و شورای مرکزی این تصمیم را گرفته است و همه نیز باید تابع این تصمیم باشند و جریانات و افراد متعددی نیز از قطعا از لیست‌های فراکسیون رهروان حمایت خواهند کرد و در جهت اصولگرایی حرکت می‌کنند.

وی تاکید کرد:‌ فراکسیون رهروان یک فراکسیون اصولگرا و مبتنی بر سه پایه مهم عقلانیت، دیانت و اعتدال است و در این مسیر حرکت می‌کند و شاید در یک فضای بزرگتر از ظرفیت افرادی نیز مانند آقای ناطق نوری استفاده شود اما هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها