کد خبر: 293739
تاریخ انتشار :

پوتین: اروپا اقتدار خود را تسلیم آمریکا کرده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد مشکل اروپا این است که بخشی از اقتدار خود را به آمریکا داده است و تلاش برای دستیابی به منافع خود را رها کرده است.

وی در این باره گفت: پیش از هر چیز همواره منافعی در روابط میان ملتها وجود دارد. به منظور توازن، میان آنها باید قوانینی شفاف و پذیرفته شده وجود داشته باشد.

وی با اشاره به فقدان سیاست خارجی مستقل از سوی اروپا گفت: درواقع اروپا بخش و یا مهمترین قسمت از اقتدار خود از دید اتحاد را به آمریکا تحویل داده است.

پوتین افزود: اما برای اروپا این تنها یک بدنه فوق ملیتی نیست. در واقع اروپا بخشی از قدرت خود را نه به ناتو بلکه به کشوری که رهبری ناتو را بر عهده دارد تسلیم کرده است.

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: مشخص شد که ژاک شیراک که انسان بسیار تحصیلکرده‌ای نیز است و روابط بسیار نزدیکی با بخش سنی خاورمیانه داشت، عواقب این کار را پیش‌بینی کرده بود. نتیجه اکنون حضور دولتهایی شکست خورده در این کشورها و ظهور تروریسم است. پاریس مورد حمله قرار گرفت. حق با شیراک بود. شرودر (معاون سابق صدراظم آلمان) نیز در این مورد حق داشت.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها