کد خبر: 295683
تاریخ انتشار :

پیغام لاریجانی به باهنر پس از اطلاع از عدم حضور در انتخابات و پاسخ طنز باهنر

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حسین نجابت، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در مورد عدم ثبت نام محمدرضا باهنر در انتخابات مجلس شورای اسلامی به خبرنگار نامه نیوز گفت: من تحلیل نمی‌کنم و انچه می‌گوییم بر اساس اطلاعاتم است. آقای باهنر در مجلس هشتم نیز تا آخرین لحظات ثبت نام نکرد و در پی تماس برخی بزرگان اقدام به ثبت نام کرد.
وی اظهار کرد: آقای باهنر در مجلس به نوعی خسته و اشباع شده و به دنبال سرلیستی در جریان اصولگرایان نبود که برخی می‌گویند وی برای سهم خواهی و یا سرلیستی حاضر نشده است در انتخابات ثبت نام کند.
نجابت با بیان اینکه باهنر همچنان در عرصه سیاست باقی خواهد ماند، ادامه داد: یک فرد سیاسی نمی‌تواند از عرصه سیاسی کنار برود. تجربه و تعهد وی ایجاب می‌کند که وی در عرصه سیاسی بماند.
وی تاکید کرد: البته حدس می‌زنم با توجه به اینکه آقای باهنر نیز قبلا اعلام کردند که دنبال کار حزبی هستند لذا به دنبال کار حزبی بروند.
این نماینده اصولگرای مجلس گفت: البته وی یک هفته قبل نیز به من گفت که برای حضور دوباره در انتخابات مرددم است. احتمالا در این فاصله زمانی با برخی از بزرگان مشورت هم کرده و به این نتیجه رسیده است.
نجابت در مورد اینکه چرا لاریجانی مانع عدم حضور جلالی شد، اما در مورد باهنر چنین اقدامی نکرد، تصریح کرد: آقای باهنر به من گفت که گویا اقای لاریجانی به وی گفته‌اند که چرا حداقل برای نیامدن اجازه نگرفته‌اید و باهنر هم به شوخی گفته که کسانی که بخواهند جواب بله بدهند می‌گویند با اجازه بزرگترها و کسانی که می‌خواهند جواب نه بدهند که دیگر نیازی به اجازه ندارند.
محمدرضا باهنر نماینده‌ای است که سابقه 28 سال حضور در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد. او که به باور برخی، به‌دلیل حضور در هفت دوره از مجلس شورای اسلامی یعنی دوره‌های دوم، سوم، چهارم، پنجم، هفتم، هشتم و نهم، باسابقه ترین و یکی از موثرترین افراد در پارلمان ایران است. باهنر در میان مجلسی‌ها و سیاستمداران به «سلطان لابی پارلمان» نیز شهرت دارد.
آنچه محمدرضا باهنر را به این عنوان شهره کرده است تلاش برای حل و فصل برخی مشکلات و اتخاذ برخی تصمیمات مهم در دوره‌های نمایندگی‌اش است. باهنر در شرایطی از نام‌نویسی در انتخابات مجلس دهم خودداری کرد که از حدود یک سال پیش همه تلاش خود را برای همگرایی و ائتلاف گروه‌های مختلف جریان اصولگرایی در انتخابات آتی مجلس به کار بست.
محمدرضا باهنر، سیاستمداری که رکورد نمایندگی‌اش در مجلس شورای اسلامی تقریبا با احمد ناطق نوری، نماینده هفت دوره مجلس و معروف به پدر پارلمان برابری می‌کند، پیش از آنکه انصرافش از انتخابات مجلس دهم رسانه‌ای شود، در گفت‌و‌گویی با «خبرآنلاین» درباره تاریخ مصرف نمایندگی‌اش توضیح داده بود: « من فکر می‌کنم خودمان هم کم کم باید فرصت را به جوانان بدهیم. البته هنر این است که یک قهرمان قبل از اینکه مدال طلایش را از دست بدهد خودش تشک را ببوسد و کنار بکشد.»نایب رئیس کنونی مجلس، سیاستمدار اصولگرایی است که علاوه‌بر نمایندگی، دبیرکلی جامعه اسلامی مهندسین را نیز برعهده دارد. باهنر همچنین عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها