کد خبر: 296408
تاریخ انتشار :

فرمانده نیروی دریایی ارتش : فرمانده معظم کل قوا برنامه‌های ‌توسعه سواحل مکران ‌را ابلاغ فرمودند /‌‌ امنیت را برای تردد کشتی‌های ایران از ‌اقیانوس هند تا ‌دریای سرخ فراهم کرده‌ایم‌

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری ‌در نشست هم‌اندیشی توسعه سواحل مکران که در اداره کل شیلات‌ سیستان و بلوچستان برگزار شد با بیان اینکه شیلات و آبزی‌پروری در این استان‌ یک ظرفیت خوب برای ایجاد اشتغال و کمک به اقتصاد خانوارهای ساکن در منطقه است، اظهار داشت: ‌همه مسئولان محلی و کشوری باید با همدلی مردم منطقه ‌برای توسعه سواحل مکران کمک و همراهی کنند تا به اهداف مورد تاکید رهبر معظم انقلاب دست یابیم.

*برای توسعه سواحل مکران برنامه‌های خوبی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است

وی با بیان اینکه برای توسعه سواحل مکران برنامه‌های خوبی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، افزود: ‌در برنامه ششم توسعه‌ دقیقا به توسعه سواحل مکران اشاره و تاکید شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر توجه به توسعه دریامحور تصریح کرد: مردم آنچنان که باید از دریا و امکانات موجود در آن برای پیشرفت کشورمان استفاده نکرده‌اند.

سیاری خاطرنشان کرد: ‌باید برای توسعه کشور، محور دریا را برجسته کرده و تمامی برنامه‌ریزی‌های مسئولان به سمت و سویی باشد که بتوانیم به بهترین نحو از منابع خدادادی دریا و سواحل نهایت استفاده را ببریم.

*نیروی دریایی ‌زمینه‌های ‌توسعه ‌سواحل مکران را فراهم کرده است

وی در عین حال هشدار داد که ‌اگر در حوزه تجارت، شیلات و ترانزیت برنامه عملیاتی و توسعه‌ای نداشته باشیم بنادر جبل علی و امثال آن در امارات و شهرهایی مانند گوادر پاکستان در کشورهای همسایه گوی سبقت را از ‌ایران خواهند ربود.

امیر دریادار سیاری گفت: برای استفاده بهتر از دریا و سواحل آن باید در بخش شیلات، گردشگری و تجارت فعالیت بیشتری صورت گیرد و برای این کار برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده ‌که به زودی اجرایی می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به استقرار نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش ‌با امکانات و تجهیزات مناسب در سواحل مکران استقرار پیدا کرده و در واقع این نیرو ‌پیشرو و زمینه‌های لازم برای توسعه این سواحل را فراهم کرده است.

*حاشیه امنی برای تردد کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران را در منطقه برقرار و فراهم کرده‌ایم

امیر سیاری افزود: این نیرو در عرصه دریا و شمال اقیانوس هند تا باب‌المندب دریای سرخ توانسته حاشیه امنی برای تردد کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران را در منطقه برقرار و فراهم کند که این مهم بدون کمک قسمت‌های مختلف تحقق پیدا نمی‌کرد.

وی ضمن تقدیر از زحمات کارکنان این اداره کل خواستار ارتباط بیشتر با شیلات در موضوع امنیت شد و خاطر‌نشان کرد: ارتش و شیلات می‌توانند ارتباطات بیشتری به خصوص در بحث امنیت داشته باشند.

‌‌معاون عملیات نیروی دریایی ارتش نیز از نصب سامانه ais بر روی تمام لنج‌های صیاد، مشخص شدن محدوده صید، رعایت خطوط قرمز توسط صیادان و ایجاد شناسنامه دریایی، تبدیل صید سنتی به صنعتی، داشتن تقویم سالانه آموزشی و داشتن تشکل‌های صیادی را خواستار شد.

‌‌فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان این نشست از اسکله‌های صید و صیادی رمین، بریس و پسابندر و طرح‌های شیلاتی، اقتصادی و صنعتی و طرح‌های توسعه اسکله‌ها و بنادر چابهار نیز بازدید ‌‌کرد‌.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها