کد خبر: 296958
تاریخ انتشار :

واکنش آمریکا به آزمایش موشکی ایران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بن رودز معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سخنانی تصریح کرد: کاخ سفید انتظار دارد ایران طی هفته‌های آینده کارهای لازم برای اجرای توافقنامه هسته‌ای را به پایان برساند ولی واشنگتن به زمان بیشتری نیاز دارد تا برای اعمال تحریم‌های جدید به خاطر برنامه موشک بالستیک ایران آماده شود.
به گزارش نامه نیوز، به نقل از رویترز، وی در ادامه افزود: دولت آمریکا کارهای فنی و دیپلماتیک بیشتری دارد تا پیش از اعلام تحریم‌های جدید مربوط به برنامه موشکی ایران، آنها را تکمیل کند ولی تاخیر در اعلام و اجرای تحریم‌ها به خاطر فشارهای ایران نبوده است.
رودز در جمع خبرنگاران در هاوایی جایی که اوباما تعطیلات خود را می‌گذراند، گفت: ما کارهای بیشتری داریم که لازم است پیش از اعلام تحریم‌های بیشتر انجام شود ولی این چیزی نیست که ما بخواهیم با دولت ایران درباره آن مذاکره و گفتگو کنیم.
تصمیم کاخ سفید برای به تاخیر انداختن تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی ایران در شرایطی است که حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران علنا به نیروهای نظامی دستور داده است تا برنامه‌های موشکی کشور را با قدرت بیشتری ادامه دهند.
رودز گفت: در عین حال، اجرای توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی در مسیر خود قرار دارد، پس از انکه ایران ذخایر اورانیوم با درجه غلظت پایین را از کشور خارج کرده، ولی هنوز کارهای مهم دیگری لازم است که باید تکمیل شود. من انتظار دارم که ایرانی‌ها کارهای لازم برای پیشبرد اجرای توافقنامه هسته‌ای را طی هفته‌های آینده تکمیل کنند.
مقام‌های ارشد آمریکایی به نمایندگان گفته‌اند که تحریم‌ها به خاطر "شکل گیری کار دیپلماتیک" بین کاخ سفید و دولت ایران، به تاخیر افتاده است.
دولت اوباما روز چهارشنبه به کنگره اطلاع داد که تحریم‌های جدیدی را علیه ده‌ها شرکت و شخص به خاطر نقش داشتن در برنامه موشک بالستیک ایران اعمال خواهد کرد ولی همان روز اعلام کرد که در شرایط کنونی اعمال تحریم‌ها را به تاخیر انداخته است.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها