کد خبر: 297103
تاریخ انتشار :

ذوالفقاری: اماکن دیپلماتیک و کارکنان آنها در امنیت کامل هستند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در گفتگویی اظهار داشت: در پی انتشار خبر شهادت آیت ا.. شیخ نمر روحانی برجسته عربستان دیروز با ابراز احساسات مردم کشورمان روبرو شدیم و تجمع هایی در مقابل سفارت عربستان درتهران و کنسولگری این کشور در مشهد مقدس صورت گرفت.
وی ادامه داد: تا ساعت 22 دیشب اتفاق خاصی رخ نداد و اوضاع تحت کنترل نیروهای امنیتی و انتظامی بود،
اما تعداد محدودی از افراد به ساختمان سفارت تعرض کردند و بلافاصله با دخالت پلیس با معترضان برخورد شد و حدود 40 نفر از این افراد بازداشت و تعدادی نیز شناسایی شدند که با حکم مقام قضائی تحت تعقیب قرار دارند.
ذوالفقاری بیان داشت: در جریان برخورد به تعرض کنندگان به سفارت عربستان درتهران تعدادی از مأموران نیروی انتظامی از جمله سه نفر از فرماندهان این نیرو نیز مجروح شدند.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با تأکید بر اینکه هیچ گونه ناامنی در کشور وجود ندارد و اماکن دیپلماتیک و کارکنان آنها در امنیت کامل هستند گفت: تعرض به اینگونه اماکن از موضع رسمی کاملاً رد است و اینگونه اقدامات مورد تأیید مقامات کشور نبوده و نیست و قاطعانه با هرگونه تعرض به سفارتخانه های خارجی در تهران برخورد خواهد شد.
ذوالفقاری با اعلام پیگیری این موضوع در شورای امنیت کشور و صدور دستورات لازم از سوی دادستان کل کشور برای جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث تصریح کرد : مردم نباید متعرض مکان های دیپلماتیک شوند.
وی در پایان گفت: استانداری تهران برای تجمع عصر امروز معترضان نسبت به شهادت شیخ نمر در میدان فلسطین تهران هماهنگی لازم را به عمل آورده است .
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها