کد خبر: 297406
تاریخ انتشار :

زنگنه مطرح کرد: تنش میان ایران و عربستان تاثیری بر برجام ندارد/ بحرین عدم استقلال خود را ثابت کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

صباح زنگنه کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با نامه نیوز، درباره حمله به سفارت عربستان در ایران گفت: از نظر بنده این اتفاق کمی مشکوک است و اینکه چه کسانی با چه اهدافی دست به این اقدامات زده اند جای سوال دارد. ایستادن، اعتراض کردن و شعار دادن زمانی می تواند درست و صحیح باشد که معترضین مجوز قانونی و رسمی داشته باشد.

وی افزود: تخریب و به آتش کشیدن یک سفارتخانه قطعا یک عمل ناپسند، غیرقانونی و به دور از اخلاق است و بنده شخصا این اتفاق را نقد می کنم.

کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: باید به یاد داشته باشیم که هیچ کدام از این اتفاقات و مسائل نباید باعث شود جمهوری اسلامی ایران اعدام غیر انسانی شیخ نمر را فراموش کند.

زنگنه در خصوص پیامدهای حمله به سفارت عربستان در تهران اظهار کرد: کشورهای مختلف جهان به خوبی تشخیص می دهند اقدامات عربستان بر علیه ایران به نوعی نسنجیده و غیر عقلانی است و قطع رابطه و مسائلی از این قبیل پیامدهایی است که در حال حاضر ایران با آن مواجه است.

وی درباره بازتاب اتفاقات اخیر بر مسائل دیپلماتیک ایران با غرب و همچنین برنامه اقدام مشترک (برجام) تشریح کرد: کشورهای مختلف دنیا به خوبی اینگونه اتفاقات را درک می کنند و آگاه هستند که جریان های تندرو و رادیکالی در کشور ایران جریان قالب نیستند و من فکر نمی کنم حمله به سفارت عربستان در تهران تاثیری بر برنامه جامع هسته ای ایران داشته باشد.

کارشناس مسائل خاورمیانه خاطر نشان کرد: دولت و نیروی انتظامی حتما باید در مورد اتفاقات اخیر و حمله به سفارتخانه عربستان تحقیقات خود را انجام دهند و با جدیت با افرادی که باعث برهم زدن نظم و امنیت ملی شده اند برخورد کند تا دیگر شاهد بروز اینگونه رفتارها و اتفاقات نباشیم.

زنگه با اشاره به قطع روابط دیپلماتیک بحرین با ایران گفت: بسته شدن سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در بحرین و قطع روابط دیپلماتیک این دو کشور عدم استقلال کشور بحرین و نفوذ عربستان در این کشور را نشان می دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها