کد خبر: 298486
تاریخ انتشار :

فلاحت پیشه: ایران برخلاف ریاض به دنبال تنش نیست/ انتظار رفتار دیپلماتیک و متمدنانه از عربستان دور از ذهن است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حشمت الله فلاحت پیشه، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با خبرنگار نامه نیوز ، گفت: هدف عربستان از ایجاد نا امنی و تنش در منطقه، گسترش فرقه گرایی، حمایت مالی و سیاسی از تروریسم، نقض حقوق بشر و اعدام مخالفین، کشور گشایی و حمله به دیگر کشورها است.
وی با اشاره به نامه اخیر ظریف به سه مقام بین‌المللی افزود: در نامه اخیر وزیر امور خارجه کشورمان این موضوع به صراحت اعلام شده است که جمهوری اسلامی ایران به دنبال تنش نیست بلکه به دنبال تنش زدایی است.
کارشناس مسائل خاورمیانه بیان کرد: کشورهایی مانند عربستان همکاری های ایران با جامعه جهانی را برنمی تابند و بخاطر اینکه مانع پیشرفت ایران در سیاست خارجی شوند دست به هر کاری می زنند.
فلاحت پیشه اظهار کرد: من معتقدم جمهوری اسلامی ایران باید به سیاست های بین المللی خود ادامه دهد و وارد فضای تنش نشود و بر روابط دیپلماتیک با کشورهای خاورمیانه نظارت داشته باشد.
وی تصریح کرد: راهبرد عربستان در قبال ایران راهبرد ایجاد تنش است و انتظار رفتار دیپلماتیک و متمدنانه از عربستان کمی دور از ذهن به نظر می رسد.
کارشناس مسائل خاورمیانه تشریح کرد: در تاریخ معاصر شیب تحولات منطقه ای همواره به ضرر عربستان بوده و عربستان بخاطر جبران این ضررها پروژه ایران هراسی را با قدرت و شدت بیشتری نسبت به گذشته ادامه می دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها