کد خبر: 300097
تاریخ انتشار :

سرلشکر فیروزآبادی: طلبه‌ بایستی با حرص وارد درس طلبگی شود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از دفتر ویژه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر سیدحسن آقایی فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت سالروز شهادت سید مجتبی نواب صفوی، طهماسبی، برادران واحدی و ذوالقدر اظهار داشت: ما یک کسی مثل شهید نواب صفوی داریم که، آن راهبرد عظیم و بزرگ را در دوران خفقان طاغوت در لباس روحانیت و در چهره صیانت مطرح می‌کند یعنی در واقع کلام خدا را جاری می‌کند، «فقاتلوا ائمة الکفر» می‌‌گوید:‌ ما هر کس را که تشخیص دهیم که در نفوذ به کشور ما و در تعدی و تجاوز به حریم اسلام، بخواهد در قانون‌گذاری و در اداره مملکت، عملی انجام بدهد، سزای او حکم خدا است، ما آن را اجرا می‌کنیم.
وی افزود: طلبه‌ بایستی با حرص وارد درس طلبگی شود. حرص را باید از نواب بیاموزد. چرا ما سر مزار نواب و حول محور مزار او، مدرسه علمیه نداشته باشیم. که طلاب یک دوره از درس‌شان را در آنجا بگذرانند و با نواب مأنوس بشوند و روح نواب را بشناسند و این روح بزرگی را که استاد بزرگوار انقلابی ما، حضرت آیت‌الله جوادی آملی فرمودند، که فضل خدا بود که داده بود به نواب صفوی و یارانش؛ این روح را بشناسند طلبه‌ای که می‌خواهد حجت‌ امام زمان بر مردم بشود، اسوه و الگویی مثل نواب صفوی می‌خواهد.
فیروزآبادی ادامه داد: به فرمایش مقام معظم رهبری، خیلی زیبا تصویر می‌کنند اولین جلسه‌ای که با نواب روبه‌رو شدند، می‌فرمایند به ما گفتند که آقای نواب صفوی می‌آیند و می‌روند به مدرسه مرحوم عابدزاده، گفتیم ما هم بیاییم ایشان را زیارت کنیم، راه افتادیم و رفتیم به سمت آنجا، در بین راه دیدیم که یک سیدی با حرارت و با عظمت می‌آید، سید جوانی که اطرافش را جمعیتی احاطه کرده و ایشان در آن وسط آرام و قرار ندارد و همین‌طوری می‌جوشد و آدم‌هایی که در خیابان از روبه‌رویش عبور می‌کنند، یکی یکی آنها را برحسب کاری که دارند امر به معروف و نهی از منکر می‌کند. رهبر عزیز ما بیان می‌فرمایند اولین آتش از اسلام که در دل‌ها افتاد از نواب بود. بنابراین، طلبه باید آتش اسلام در دلش بیفتد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: فقاتلو ائمة الکفر و یک راهبرد صحیح مبارزه بود که این بعداً به تأیید علمای اسلام، چه اهل تسنن و چه شیعه رسیده که بر مسلمانان واجب است که سران کفر، طواغیت و نفوذی‌های دشمنان غربی و شرقی را در جهان اسلام، چه حکومت می‌کنند یا در حکومت نفوذ می‌کنند، برای اینکه منافع ملت را ضایع کنند یا برای اینکه انحرافی در دین ایجاد کنند، اینها نشوند. این یک هنر است. یک مبارزه هنرمندانه و مجاهدانه است. این عقلانی و مورد تأیید است این سنت پیامبران است.
وی ادامه داد: سید مجتبی آمد و جمعیت را به میدان کشید یک نمونه‌اش برای وقتی است که نواب به اردن می‌رود در کنفرانس اسلامی شرکت می‌کند که همه سران کشورهای اسلامی آنجا هستند و بدون اینکه آنجا صحبت کند به شاه اردن می‌گوید که به این انگلیسی‌ها اعتماد نکن. این شجاعت است. کل این جمعیت که سران کشورهای اسلامی بودند را برمی‌دارد و می‌برد سر مرز اشغالی صهیونیست‌ها و کنار سیم‌های خاردار، به یک مسجد نیروهای مسلح و اشغالگر مستقرند، توپ و تانک و مسلسل گذاشتند که کسی از سیم خاردار رد شد، بزنند. تا اینها می‌آیند حرف بزنند، سید مجتبی سیم‌های خاردار را باز می‌کند و به مسجد می‌روند و بقیه هم پابه‌پای ایشان می‌روند و آنجا نماز جماعتی می‌خوانند و بیرون می‌آیند و وقتی سرجای‌شان بر می‌گردند، شاه اندونزی می‌گوید، سید ما را اینجا بردی، اسرائیلی‌ها ما را می‌کشند.
فیروزآبادی گفت: نواب می‌‌گوید: به جدم شما را بردم تا کشته شوید تا ملت‌های مسلمان بیدار شوند که این اشغالگران چرا پسران ما را کشتند. این قابل تصور نیست و طلبه‌ها باید بیایند. سر قبر سید مجتبی نواب صفوی راز و نیاز کنند و با او حرف بزنند، زندگی او را بخوانند و رشادت‌های او را بشناسند و یاد بگیرند، در مملکت اسلامی نباید کسانی پیدا شوند که بتوانند، حدود اسرار کشور، حدود خط امام، حدود مقدس اسلام را بشکنند کسی پیدا شود که می‌نویسد، خطیبی پیدا شود که سخنرانی کند و بیاید مصاحبه کند، طلبه نباید این را بشنود و ساکت باشد.
عضو تشخیص مصلحت نظام در پایان ضمن محکوم کردن تروریسم اظهار داشت: اما آن چیزی که ما به عنوان تروریسم محکوم می‌کنیم و امروز اسلام گرفتارش است که یک عده‌ای راه افتادند و مردم بی‌گناه را و مردم کوچه و بازار را و کودکی را فقط به خاطر اینکه اعتقادی دارند که با اعتقاد آنها سازگار نیست، می‌کشند و به قتل می‌رسانند. این تروریسم است و این تروریسم از نظر اسلامی هم محکوم است.
وی افزود: کسی که فردی را نکشته و گناهی را مرتکب نشده که او را بکشد، این را قرآن محکوم کرده و جهنمی است و اسلام هم او را اعدام می‌کند و در همه جای دنیا او را اعدام می‌کنند، تروریست محکوم است. یک وقتی افراد جاهل پیدا نشوند بین دین و حقیقت عقلانی دین و متفکرپسند اسلامی و جهانی با تروریست بخواهند مقایسه‌ای بکنند. این مقایسه، مقایسه‌ای جاهلانه و احمقانه است.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها