کد خبر: 300346
تاریخ انتشار :

تشکر قاضی‌زاده هاشمی از ظریف و یارانش

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: پس از سالها مبارزه و ایستادگی ملت دشمن مکار در برجام مجبور به عقب‌نشینی شد.
نماینده مردم مشهد در مجلس نهم خواستار نظارت مجلس شورای اسلامی بر اجرای برجام شد و افزود: قوه مقننه به عنوان قوه نظارتی باید بر نحوه اجرای برجام و فراز و نشیب‌های دشمن مکار طی 25 سال نظارت داشته باشد تا برجام مورد نفوذ و استحاله دشمن مکار قرار نگیرد.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم افزود: امروز هدف دشمن پیشبرد نرمالیزه کردن ایران با کمک عناصر همفکر داخلی خویش است که در آن میان حذف عناصر انقلابی از دامن جمهوری اسلامی ایران است. استفاده تبلیغاتی از نتایج برجام برای تاثیرگذاری در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با همین هدف صورت می‌گیرد.
این عضو جبهه پایداری با اشاره به چالش‌های اقتصادی سالهای گذشته و تاثیر آن بر مردم مشهد، گفت: مردم مشهد و کلات از مشکلات شدید اقتصادی رنج می‌برند. به طوری که طبق آمار رسمی نرخ بیکاری در مشهد و کلات که روزی 7 درصد بوده است به 15 درصد نزدیک شده است. شهری که در کلانشهرها کمترین بیکاری را داشته است امروز بالاترین نرخ بیکاری را تجربه می‌کند.
نماینده مردم مشهد در مجلس با ابراز نگرانی نسبت به مفاسد اقتصادی موسسات اعتباری، گفت: مجموعه‌های اقتصادی بزرگ پدیده مدتهاست که دچار مشکل شده‌اند و هیچ قدم موثری در جهت رفع آنها برداشته نشده است. دهها هزار نفر از همه ملت ایران گرفتار شده‌اند و کسی پاسخگو نیست. به آن موسسات مالی و اعتباری میزان، آرمان، پردیس‌بان، تبرک و امروز ثامن‌الحجج و با این اوضاع که پیش می‌رود فردا، افضل توس. این چه سیاستی است که نه این موسسات را قانونمند می‌کند و نه مشکلات سهامداران آنها را رفع نمی‌کند؟
وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده به دلیل حضور تباع بیگانه در کشور و مشکلات به وجود آمده برای مردم استان خراسان رضوی، گفت: به بهانه حضور برادران و خواهران غیرایرانی، تعداد زیادی از خواهران و برادرانی که اصالتا ایرانی هستند نسبت به تابعیت آنان اعتراض شده و دچار مشکلات عدیده در زندگی روزمره شده‌اند و حتی از حقوق اولیه‌ای چون تحصیل بازمانده‌اند. صدها هزار هموطن و حتی میهمانان خارجی ما همچنان بلاتکلیف هستند. امیدوارم دولت عزمی کند و وضعیت این عزیزان را هر چه سریعتر تعیین تکلیف کند.
قاضی‌زاده با اشاره به پایتخت فرهنگی جهان اسلام براساس نام‌گذاری موسسه آی سِس کو، گفت: پس از این نام‌گذاری مقرر شد اجلاس وزرای کشورهای اسلامی باید در مشهد مقدس برگزار شود اما عربستان سعودی که ریاست این سازمان را بر عهده دارد در راستای دشمنی‌های مکررش در حضور جناب وزیر ارشاد در اجلاس مسقط، اجلاس وزرا را از مشهد به شهر سنار با 170 هزار نفر جمعیت در سودان سپرد. واقعا دستمریزاد. آقایان، برای حفظ آبروی خودتان هم که شده کاری بکنید.
این عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی، ادامه داد: مجمع نمایندگان خواستار دخالت مستقیم رییس‌جمهور برای رسیدگی به این مسئله است.
نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به لایحه برنامه ششم توسعه، گفت: امیدوارم در گیر و دار تاخیر دولت در تقدیم لایحه برنامه ششم و برگزاری انتخابات پیش‌رو، همه جانبه بودن برنامه صدمه نبیند. هیات رییسه مجلس برای این مسئله چاره‌اندیشی کند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها