کد خبر: 305929
تاریخ انتشار :

نكاتي درباره سخنان رئيس‌جمهور

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، شركت در انتخابات حق قانونی همه شهروندان است. خداوند انسان را براي انتخاب بين نيك و بد مخير گذاشته است تا آدمي با به كار‌گيري خرد راه سعادت و شقاوت خويش را برگزيند. در جهان امروز نيز انتخابات در همه جوامع مدرن راهي است براي تعيين سرنوشت با انتخاب و تغيير مسئولان و مدیران.
در كشور ما نيز انقلاب اسلامي با هدف حق تعيين سرنوشت توسط مردم و با به زير كشيدن نظام سلطنتي و تاسيس نظام جمهوري اسلامي در واقع به عنوان يكي از شعارهاي اساسي انقلاب در بطن خود، مفهوم انتخاب را حائزاهمیت دانسته و تحقق بخشیده است. از همين روي انتخابات از اركان سياسي نظام ماست اما متاسفانه گاه با ايجاد برخي محدوديت‌ها و سختگيري‌ها آن‌طور كه بايد و شايد از این گزاره مهم در جهت تحقق انسجام ملي و انجام تحولات در مسير پيشرفته و توسعه كشور استفاده مطلوب و کامل نشده است. محدوديت‌هايي كه مي‌تواند بر مشاركت فعال مردم در تعيين سرنوشت خود تاثیرگذار باشد.
در انتخابات اخير هم ميزان ردصلاحيت‌ها باعث شد كه بزرگان كشور و شخص رئيس‌جمهور انتقاداتي را مطرح كنند و بر رقابتي بودن عرصه انتخابات تاكيد نمایند. آقاي روحاني به عنوان مجري قانون اساسي با توجه به اشراف كاملي كه بر مسائل مختلف مربوط به انتخابات به عنوان یک حقوقدان دارد، روز گذشته نيز مردم را با وجود شرایط پیش‌آمده به مشاركت حداکثری در انتخابات دعوت كردند. چرا‌كه ايشان به خوبي مي‌دانند كه توسعه كشور معطوف به همراهي مردم در همه امور و تشكيل مجلسي كارآمد، متخصص و دلسوز است.
در اين دور از انتخابات شاهد بوديم كه نحوه بررسی صلاحیت‌ها باعث ایجاد گلايه‌هایی از سوی برخي جريانات سياسي و به طور مشخص اصلاح‌طلبان شد. از همين جهت است كه آقاي روحاني براي اينكه مساله‌ای به وجود نيايد، اظهار داشته‌اند كه با وجود مشکلات، بايد در انتخابات شركت كرد. به نظر مي‌رسد كه ايشان در فرازي از سخنانشان كه از افراطي‌گري و تندروی انتقاد كرده‌اند، خواسته‌اند بگويند افراط‌گرايي و تندروی در منظر مردم مطرود است و باید به خواست مردم در انتخاب گزینه‌ مطلوبشان توجه کرد و احترام گذاشت.
همچنین به نظر مي‌رسد كه رئیس‌جمهوری خواسته‌اند به اين نكته و رعايت حق مردم توجه دهند چراكه هيچ چيز نبايد اصل انتخابات و حضور گسترده مردم در تصميم‌گيري‌ها و انتخابات را خدشه‌دار كند.
منبع: روزنامه آرمان

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها